Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

W jakich sklepach kupimy najwięcej najtańszych produktów

pobierz video
24.01.2020

Najwięcej najtańszych produktów mogliśmy kupić w sieci Makro, choć Auchan okazał się w innym rankingu najtańszą siecią handlową w 2019 r.

Eksperci ASM Sales Force Agency już po raz dziesiąty przeprowadzili badanie cen przykładowego koszyka zakupowego, czyli zestawienia najpopularniejszych produktów FMCG kupowanych przez Polaków w celu zaspokojenia różnych potrzeb życiowych (tj. z kategorii nabiału, mięsa i wędlin, napoi, dodatków, słodyczy, chemii domowej, kosmetyków, alkoholi). Grudniowy raport zamknął też czwarty kwartał 2019 i umożliwił podsumowanie roku (należy przy tym pamiętać, że badania ASM SFA rozpoczęte zostały w marcu 2019, a więc w skali roku możliwe jest tylko zestawienie kwartałów Q2-Q4).

Najtańszą siecią w skali roku okazał się Auchan, choć odnotowano tam wzrost cen w miesiącach wakacyjnych. W dalszej kolejności, ale wciąż poniżej mediany, uplasowały się odpowiednio Kaufland, Biedronka, Tesco, Carrefour. Sieć Intermarche zajęła miejsce pośrodku rankingu (wyznaczając jego medianę). Powyżej wzrastająco zajęły miejsce: E.leclerc, Lidl, Makro, Selgros i e-grocery.

Jednak inaczej wygląda ranking pod względem największej liczby produktów o najniższych cenach. Największy udział produktów najtańszych w swoim asortymencie oferowała w 2019 r. sieć Makro (18,09 proc.), następnie Biedronka (16,87 proc.), a dopiero na trzecim miejscu znalazł się Auchan czyli lider rankingu pod względem najniższych cen średnich (miał 16,63 proc. produktów najtańszych w swojej ofercie). 

Równie zaskakująco kształtuje się udział produktów najdroższych w ofertach poszczególnych sieci: najdroższe e-grocery, Selgros i Makro wcale nie przodują pod tym względem (zajmują odpowiednio 3, 6 i 4 miejsce). Najwięcej produktów najdroższych znalazło się w Intermarché (21,03 proc.) i E.Leclerc (19,80 proc.) – o 5-6 proc. więcej niż w najdroższym kanale sprzedaży (czyli online). 

- Chcąc jak najtaniej zrobić zakupy dotyczące koszyka 40 badanych przez nas produktów musimy odwiedzić kilka sieci handlowych i jeszcze zajrzeć do sieci ecommerce – mówi w rozmowie z MarketNews24 Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM SFA.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl