2 mln telefonów stacjonarnych trafi do chmury
Działająca w 5 krajach Grupa Firstcom Europe wchodzi do Polski z rozwiązaniem Universe, z obszaru zintegrowanej komunikacji, jako usługi UCaaS. Firma chce w Polsce przenieść do chmury co najmniej 2 mln telefonów stacjonarnych, istniejących w firmach.
Do 2020 roku światowy rynek chmury obliczeniowej wzrośnie do 390 mld USD, co jasno wytycza kierunek, w którym zmierzają wszystkie branże. Równolegle rośnie segment UCaaS mający do roku 2024 roku osiągnąć poziom 79,3 mld USD.
Nie są pobierane opłaty za wejście oraz koszty utrzymania systemu w firmie. Obsługa platformy nie wymaga specjalistycznej wiedzy – osoby zarządzające firmą mogą korzystać z Universe bez pomocy zewnętrznych administratorów. Do dyspozycji użytkownika pozostaje przyjazny interfejs do tworzenia IVR (ang. Interactive Voice Response), szeroki wybór urządzeń VoIP, nagrywanie rozmów – indywidualnych jak i w całej firmie, przejęcie rozmowy przychodzącej do określonej grupy użytkowników, łączenie według wyboru użytkownika, automatyczny lektor w wielu językach – zamiana tekstu na mowę, informacje w czasie rzeczywistym dla call center oraz dodatkowo możliwość szyfrowania połączeń. Wszystko odbywa się tu w ramach jedynie opłat abonamentowych.
- Do przeniesienia telefonów do chmury w firmie nie są potrzebne żadne wewnętrzne kompetencje IT - mówi w rozmowie z MarketNews24 Marcin Marciniuk, Business&Product Manager Firstcom Europe.
Założycielem firmy i jej prezesem jest Belg Jean-Pierre Vandromme. W roku 2018 przychody grupy wyniosły 32,2 mln EUR. Do roku 2020 mają wzrosnąć do poziomu 76 mln EUR. W Polsce w 2019 roku przychody planowane są na poziomie 1 mln EUR.