Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

6 największych błędów w prowadzeniu działu sprzedaży

pobierz video
25.10.2024

Miłość do produktu i do projektu, to błąd. Wtedy uważamy, że produkt pokażemy klientowi i on od razu go kupi. Zakochujemy się w projekcie i nie szukamy kolejnych.

Drugim z sześciu błędów jest marnotrawstwo w sprzedaży. Ze statystyk wynika, że handlowiec tylko 30% swego czasu przeznacza na zajmowanie się sprzedażą, a w pozostałym czasie wykonuje prace, które za niego mógłby zrobić zatrudniony student.

Brak specjalizacji jest kolejnym z najczęściej popełnianych błędów. - Jak opowiadał mi mój kolega, który pracuje w dużej korporacji, jego handlowcy zarabiają po 30 tys. zł miesięcznie i jeżdżą czarnymi passatami w czarnych skórach. Koszt jest więc duży, dlatego nie będą dostawać wizytówek zebranych podczas targów i eventów, aby umówić sobie spotkania - mówi w rozmowie z MarketNews24 Damian Góral  CEO Sales Agency sp. z o.o. – Po wprowadzeniu specjalizacji firma powinna mieć dedykowane osoby do umawiania spotkań, osoby do kwalifikacji projektów i osoby które będą jeździły, aby robić prezentacje domykające deal.

Handlowiec, który dowie się od klienta o feedbacku z rynku, musi kontaktować się z marketingiem. Brak takiej komunikacji byłby kolejnym błędem. Aby ustawić komunikację marketingową konieczne jest zebranie informacji rynkowych.

Piątym błędem jest myślenie, że dobry sprzedawca firmie załatwi wszystko. Dobry sprzedawca musi dostać narzędzia i wsparcie. Jeżeli mamy specjalizację, dobre narzędzia i współpracę, to sprzedawca będzie w stanie realizować kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Sprzedawca nie może być całkowicie autonomiczny i przez to pozostawiony sam sobie.

- Szóstym błędem jest brak podstawowych narzędzi, a takim jest na przykład CRM, czyli system zarządzania relacjami z klientami, takie wdrożenie może poprawić wyniki sprzedaży o 50% - wyjaśnia Damian Góral, który założył start up Sales Agency zajmujący się automatyzacją procesów biznesowych i outsourcingiem sprzedaży.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl