Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Auta, które najchętniej kupują młodzi Polacy

pobierz video
18.11.2024

Studenci i młodzi ludzie do 25. roku życia stanowią 7% klientów, którzy kupili w tym roku używany samochód. Preferują dobrze wyposażone Ople, Volkswageny lub BMW.

Jak wynika z analizy przygotowanej przez międzynarodowego dealera samochodów używanych – firmę  AAA AUTO - aż 66% młodych Polaków wybiera samochody benzynowe, także ze względu na bardziej dynamiczną jazdę. W tej kwestii nie są aż tak bardzo zainteresowani emisją spalin, a najważniejsze dla nich jest wyposażenie i przyjemność z jazdy.

Liczba młodych ludzi, którzy kupują samochody, rośnie z roku na rok przed wakacjami, a najbardziej jesienią, gdy studenci wracają do szkół. Tradycyjnie, największe zainteresowanie autami ze strony młodych ludzi obserwujemy w październiku.

- Młodzi ludzie kupują coraz więcej samochodów, ale jednocześnie wybierają auta coraz starsze i coraz tańsze o coraz większych przebiegach - mówi w rozmowie z MarketNews24 Paweł Molasy, Business Country Manager PL w AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z.o.o. – Kupują chętnie samochody rocznikowo starsze niż 10 lat i o przebiegu ponad 200 tys. km, a oferta takich aut na rynku wtórnym jest duża.

Większość, bo 31%, kupuje samochody w przedziale cenowym od 20.000 do 40.000 zł, a liczba takich aut wzrosła rok do roku o 27%. Ale popyt na droższe samochody rośnie jeszcze bardziej, ponieważ liczba sprzedanych samochodów w przedziale 60.000 – 100.000 zł wzrosła o 37% Większym wydatkom sprzyja także dostępność kredytów, z których młodzi ludzie często korzystają przy zakupie samochodu.

- Tylko 5% młodych klientów jest w stanie pozwolić sobie na kupno auta nie starszego niż 5 lat – dodaje Paweł Molasy z AUTOCENTRUM AAA AUTO. 

Opel jest najczęściej wybieraną marką przez wszystkie pokolenia dorosłych Polaków, dlatego marka ta z modelem Astra także dominuje wśród klientów AAA AUTO do 25 roku życia (7,2%). Na drugim miejscu znajduje się BMW 3 (3,5%), a za nim Audi A4 (3,3%). Napęd na cztery koła wybiera 7% młodych klientów, a najpopularniejszymi kolorami są czarny (26,6%), szary (17,1%) i srebrny (16,6%).

Młodzi ludzie coraz częściej poszukują samochodów z  lepszym wyposażeniem, na przykład 21% z nich wybiera automatyczną skrzynię biegów, podczas gdy w zeszłym roku było to niecałe 17%.

 

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl