Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Bank działający w Polsce nie zostanie sprzedany

pobierz video
05.10.2016

Gdy nowy zarząd grupy Deutsche Bank niemal rok temu ogłosił strategię, wskazano w niej listę rynków, z których DB zamierza się wycofać, jednak nie było na niej Polski. I to jest nadal aktualne, pomimo kłopotów największego europejs

Gdy nowy zarząd grupy Deutsche Bank niemal rok temu ogłosił strategię, wskazano w niej listę rynków, z których DB zamierza się wycofać, jednak nie było na niej Polski. I to jest nadal aktualne, pomimo kłopotów największego europejskiego banku, o których głośno w ostatnich dniach.

-Deutsche Bank w Polsce nie jest na sprzedaż, a Polska jest jednym z nielicznych rynków europejskich, gdzie bank chce się rozwijać - mówi w rozmowie z MarkerNews24 Leszek Niemycki, wiceprezes Deutsche Bank Polska SA.

- Mamy niemal 5,5 mld zł funduszy własnych – to kolejny czynnik wskazujący na nasze bezpieczeństwo I kwota, która pozwala nam na rozwój. Chociaż dużo się mówiło o ograniczeniu chęci banków do zwiększania akcji kredytowej w kontekście podatku bankowego, my właśnie od lutego w kredytach szybko rośniemy.

Bank koncentruje się na wzmacnianiu strategicznych obszarów naszej działalności – a więc nie tylko na budowaniu aktywów klientów, ale też finansowaniu firm i zwiększaniu dynamiki sprzedaży kredytów gotówkowych (ze szczególnym uwzględnieniem kredytów na inwestycje czy bieżącą działalność przedstawicieli wolnych zawodów). - Mocno rośniemy w ofercie dla klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorców. W I połowie tego roku sprzedaż kredytów w tych segmentach wyniosła łącznie 943 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z I poł 2015 r. odpowiednio o 45% i 37%. W przypadku finansowania sektora małych i średnich firm sprzedaż wzrosła w pierwszym półroczu do 1,78 mld zł (wzrost 15 % rok do roku). Obszar kredytów mieszkaniowych w dalszym ciągu pozostaje dla nas istotny, niemniej jednak są to rozwiązania kierowane w szczególności do klientów zamożnych i private banking.  

-Pomimo podatku bankowego, który niestety obniżył nasze zyski, jesteśmy bankiem dochodowym - dodaje wiceprezes L.Niemycki. -. Na koniec I połowy roku 2016 zysk brutto Deutsche Bank Polska wyniósł 118 mln zł. Jednocześnie wynik na działalności bankowej osiągnął poziom 597 mln zł. Suma bilansowa dochodzi powoli do 40 mld zł. Kapitały na koniec I półrocza osiągnęły poziom 4,2 miliarda, a fundusze własne 5,44 mld zł.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl