Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Biedronka i Lidl mają aż tyle rynku, co cały handel w internecie

pobierz video
29.04.2024

Nadal wolimy zakupy stacjonarne, a siła rynkowa Biedronki i Lidla jest w sumie taka, jak całego polskiego handlu w internecie.

Wartość polskiego rynku e-commerce w 2023 r. to 14 mld zł. W tym samym czasie sprzedaż Biedronki, należącej do grupy Jeronimo Martins, wynosiła 30,61 mld euro (ponad 130 mld zł) i była o 20,6% wyższa niż rok wcześniej. Lidl osiągnął przychody 33,37 mld zł, po wzroście o 24,1%.

Natomiast wartość sprzedaży brutto na Allegro wynosiła 13,48 mld zł, to wzrost o 11,3% rok do roku. I był to wzrost bardzo bliski średniorocznej inflacji w Polsce.

- Polacy nadal preferują zakupy stacjonarne, a handel w internecie długo będzie tylko uzupełnieniem - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Mroczek, wiceprezes agencji doradczej Cream Property Advisors. 

 

Rywalizacja o rynek ze szczególną intensywnością rozgrywa się w parkach handlowych (retail park). Inwestowanie w nieruchomości komercyjne jest bardziej opłacalne niż kupno mieszkania na wynajem. Za cenę 1 m kw. mieszkania można kupić 2-3 m kw. parku handlowego, a miesięczny czynsz za każdy metr kwadratowy będzie prawie dwukrotnie większy.

Park handlowy, to zespół średnio i wielkopowierzchniowych obiektów specjalistycznych (galeria, super i hipermarkety) połączonych wspólnym parkingiem. Przyjmuje się, że parki handlowe mają powierzchnię pod wynajem 1 000 – 10 000 m kw. W Polsce istnieje już ponad 300 parków handlowych. Przy inwestowaniu w retail park stopa zwrotu z kapitału jest oceniana na ponad 8% w skali rocznej.

Wartość rynkowa parku handlowego, a takich w Polsce jest już ok. 600, zależy przede wszystkim od wynegocjowanego czynszu netto. Jeżeli osiągniemy czynsz na poziomie 7 euro, to wartość metra kwadratowego parku handlowego szacujemy na 4,8 tys. zł, ale już przy 10 euro za m kw. wartość rośnie do prawie 7 tys. zł.

Zwrot z zainwestowanego kapitału, to nie tylko dochód z czynszu. Po zakończeniu najmu, a umowy zawierane są zwykle na 5 lub 10 lat, i przeprowadzeniu remontu możliwe jest czerpanie zysku z ponownego najmu i czerpania zysku z inwestycji, przewidywanego poprzez oszacowanie wartości rezydualnej.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl