Biedronka nie jest już dyskontem
Sieci handlowe zmieniają swoją strategię walki o klienta. Robią to także dyskonty, a przykładem jest Biedronka.
Najczęściej przyjmuje się, że dyskont to sklep samoobsługowy, który sprzedaje towar w ograniczonym asortymencie i stosunkowo niskich cenach. Ma średnio mniej niż 1000 metrów kwadratowych powierzchni i spory udział marek własnych w ofercie, powyżej 50%.
- W Polsce jest 3 500 sklepów Biedronka, a ich główną zaletą nie są najniższe ceny, tylko duża dostępność - mówi w rozmowie z MarketNews24 Michał Małecki, Head of Retail Leasing z agencji doradczej Cream Property Advisors. - Zakupy robi się blisko domu, a nie na drugim końcu miasta gdzie jest kilka złotych taniej.
Biedronka jest obecna w ponad 1 100 miejscowościach. W dużych miastach jest na każdym osiedlu. Polacy stawiają komfort i jakość ponad niskimi cenami.
- Prawdziwym dyskontem teraz są sklepy typu Action czy Dealz – komentuje M.Małecki z Cream Property Advisors.