Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Biznes zyska dzięki rekordowym wydatkom świątecznym. Ale nie akcje spółek

pobierz video
20.12.2019

Polacy kolejny raz z rzędu wydadzą na święta więcej niż rok wcześniej. Ale wysoki poziom konsumpcji nie wystarczy, żeby rosły notowania akcji na GPW.

Zabawki, książki, perfumy czy elektronika znajdą się w tym roku na szczycie listy najpopularniejszych prezentów pod choinkę. A Polacy wydadzą na nie więcej niż w poprzednich latach, podobnie jak na świąteczne potrawy czy podróże. Według prognoz Deloitte, statystyczna polska rodzina wyda w tym roku na święta 1521 zł, czyli o 5% więcej niż rok temu. Dotychczasowe wyniki sprzedaży z USA potwierdzają, że rzeczywiście ten okres świąteczny ma szansę być rekordowy. Wartość zakupów online, jakie Amerykanie zrobili w Czarny Piątek, wyniosła 7,4 mld USD, czyli o 1,2 mld USD więcej niż w zeszłym roku.

- To mogą być kolejne święta, które wykażą bardzo dobrą kondycję polskiej gospodarki, podsumują kolejny dobry rok, pokażą większą zdolność zakupową gospodarstw domowych – prognozuje w rozmowie z MarketNews24 Łukasz Wardyn, dyrektor CMC Markets na Europę Wschodnią.

Wysoki poziom konsumpcji sprzyja wielu różnym sektorom polskiej gospodarki, w tym detalistom czy producentom. Dobre wyniki biznesowe firm notowanych na GPW nie przekładają się jednak na wyższe wyceny ich akcji.

- Nie jest to sytuacja z naszych marzeń, zwłaszcza że indeks WIG20 był w marazmie, gdy w tym samym czasie na amerykańskiej giełdzie, dla której był to wspaniały rok, obserwowaliśmy hossę – podsumowuje Łukasz Wardyn. W ciągu ostatniego roku WIG20 stracił na wartości około 6,5%, a spadki te były kontynuowane również w grudniu.

Jaki będzie początek 2020 r.? Wyceny akcji są bardzo niskie, co teoretycznie mogłoby zachęcać inwestorów. - Jednak relacja ceny akcji do zysku spółek nie jest na poziomie, który historycznie zawsze był związany ze wzrostami. To jeszcze nie są te poziomy, które wywoływały hossę – komentuje ekspert CMC Markets.

Wchodzącym w nowy rok inwestorom na GPW pozostaje mieć nadzieję, że pokaźnym wydatkom polskich konsumentów będzie towarzyszyć entuzjazm na amerykańskich giełdach.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl