Black Friday i Cyber Monday pokażą, czy w tym roku padnie rekord przedświątecznej sprzedaży
Okres przedświąteczny to czas żniw dla sprzedawców detalicznych. W Polsce gospodarka rozwija się w bardzo dobrym tempie, dzięki czemu zarabiamy coraz lepiej i coraz więcej jesteśmy w stanie wydać na bożonarodzeniowe prezenty oraz inne zakupy. Dl
Okres przedświąteczny to czas żniw dla sprzedawców detalicznych. W Polsce gospodarka rozwija się w bardzo dobrym tempie, dzięki czemu zarabiamy coraz lepiej i coraz więcej jesteśmy w stanie wydać na bożonarodzeniowe prezenty oraz inne zakupy. Dlatego kwota 882 zł, jaką według Deloitte polska rodzina przeciętnie wydała na święta w 2017 r., zapewne zostanie pobita.
Z kolei USA w tym roku powinien paść rekord iście symboliczny. Wartość przedświątecznej sprzedaży ma tam przekroczyć 1 bln USD. Wiele powiedzą dane ze sprzedaży w Czarny Piątek i Cyfrowy Poniedziałek, które otwierają sezon bożonarodzeniowych zakupów.
- Są na to szanse, sytuacja na amerykańskim rynku pracy jest bardzo korzystna, o czym świadczą dane o wielkości zatrudnienia, które były zaskoczeniem, a także te o wzroście wynagrodzeń wśród konsumentów - mówi w rozmowie z MarketNews24 Maciej Leściorz, ekspert CMC Markets.
W Polsce w 2017 r. na zakupy z okazji Black Friday zdecydowało się już 23 proc. klientów, gdy w 2016 r. było to tylko 12 proc.
Podczas gdy z promocji w sklepach mogą korzystać konsumenci, inwestorzy mogą czerpać korzyści ze zwyżek cen akcji spółek z sektora sprzedaży detalicznej, jeśli ich wyniki biznesowe okażą się wystarczająco dobre.