Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Boom sprzedaży pick-upów w Europie i Polsce

pobierz video
09.04.2024

Sprzedaż pick-upów w Europie znacząco wzrosła w minionym roku, osiągając imponujący wzrost o 31%. Wielkość ta sięgnęła 143 638 sprzedanych egzemplarzy takich aut.

Największym sukcesem mógł się pochwalić model Ford Ranger, który zanotował wzrost sprzedaży o 21% w porównaniu z rokiem poprzednim. To zaskakujące dane, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że w 2019 r. łączny wolumen sprzedaży pick-upów na Starym Kontynencie wyniósł jedynie 180 tys. samochodów tego segmentu.

- W Europie trend jest wyraźnie wzrostowy, a wcześniej pick-upy były bardzo popularne, ale w Stanach Zjednoczonych, gdzie traktowane są jako samochody użytkowe numer jeden – - mówi w rozmowie z MarketNews24 Paweł Molasy, Business Country Manager PL w AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z.o.o. 

Dzisiaj samochody użytkowe stają się autami do jazdy na co dzień i ze względu choćby na wyposażenie coraz bliżej im do aut luksusowych niż do aut użytkowych.

Choć rynek ten wykazuje dynamiczny rozwój, to jednak ostatnio z europejskiego rynku zniknęły dwa znaczące modele: Nissan Navara i Mitsubishi L200. Ich odejście może mieć wpływ na dalsze kształtowanie się tego sektora na kontynencie.

Wśród krajów regionu pick-upy zdają się być najbardziej popularne w Wielkiej Brytanii, gdzie w ubiegłym roku stanowiły one aż 30% ogółu sprzedaży na Starym Kontynencie. Choć Niemcy są kolejnym ważnym rynkiem dla tego typu pojazdów w Europie, to tam sprzedaż jest dwukrotnie niższa w porównaniu z Wielką Brytanią.

Czy to oznacza, że Europa zmierza w kierunku coraz większej popularności pick-upów? Czy ten trend wzrostowy będzie kontynuowany w nadchodzących latach? Czy inne modele również odniosą sukces na tym konkurencyjnym rynku? Odpowiedzi na te pytania pozostają otwarte, ale jedno jest pewne - pick-upy zdają się zyskiwać na znaczeniu na europejskich drogach.

- W 2023 r. w AAA AUTO w Polsce sprzedaliśmy o 56% więcej pick-upów rok do roku – wyjaśnia Paweł Molasy z AUTOCENTRUM AAA AUTO.  - W tym roku w styczniu i lutym sprzedaliśmy prawie dwukrotnie więcej tych samochodów niż w analogicznych miesiącach ubiegłego roku.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl