Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Coraz ostrzejsza walka banków o małe firmy

pobierz video
22.03.2018

Realizując swą strategię w segmencie klienta biznesowego Alior chce jeszcze szybciej skoncentrować się na małych firmach i mikroprzedsiębiorstwach. Zbudowanie przewagi w tym obszarze rynku jest możliwe dzięki oparciu o wysoki poziom automatyzacji proce

Realizując swą strategię w segmencie klienta biznesowego Alior chce jeszcze szybciej skoncentrować się na małych firmach i mikroprzedsiębiorstwach. Zbudowanie przewagi w tym obszarze rynku jest możliwe dzięki oparciu o wysoki poziom automatyzacji procesów oraz wykorzystanie kanałów cyfrowych. Dlatego Alior Bank do 2020 r. zamierza corocznie inwestować w rozwój IT i innowacje ok. 100 mln zł.

W 2017 r. mikro- i małe firmy odpowiadały za 26 proc. przychodów banku. Wysoka efektywność tego segmentu wynika przede wszystkim z wdrożonych usprawnień i innowacji. Pełna automatyzacja procesu kredytowego umożliwia udzielenie wstępnej decyzji kredytowej dla finansowania do 600 000 zł z podziałem na trzy produkty nawet w 30 minut i uruchomienie środków w ciągu jednego dnia roboczego.

Bank jest też aktywny na rynku pożyczek gotówkowych, co także związane jest z realizacją strategii.

Taka strategia związana jest jednak z określonymi kosztami ryzyka. – Mamy tradycyjnie najwyższe koszty ryzyka wśród wszystkich dużych banków w Polsce - mówi w rozmowie z MarketNews24 Filip Gorczyca, wiceprezes zarządu Alior Banku. – To wynika z naszego profilu biznesowego, z produktów o wyższej rentowności, ale też o wyższych kosztach ryzyka, a przykładem są właśnie pożyczki gotówkowe.

Wiceprezes Aliora zapowiada też, że w kolejnych latach będzie szybko rósł udział leasingu w przychodach banku.

Całkowite przychody banku z działalności operacyjnej wyniosły na koniec 2017 r. ponad 3,7 mld zł, co oznacza 38-procentowy wzrost. W związku ze stale rosnącym wolumenem udzielanych kredytów i pożyczek wynik odsetkowy urósł do poziomu ponad 2,8 mld zł, tym samym zwiększając się o prawie 46 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Również wynik z tytułu opłat i prowizji uległ znacznemu wzrostowi, wynosząc 453 mln zł, prawie 37 proc. więcej niż w roku 2016. Wolumen udzielonych przez Alior Bank kredytów na koniec 2017 r. wyniósł 51,3 mld zł, zwiększając się o prawie 11 proc.

 

 

 

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl