Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Cyfrowy wyścig firm: co zrobi globalny peleton?

pobierz video
09.02.2019

W biznesie przestaje obowiązywać tradycyjny podział na firmy produkcyjne i usługowe. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte inwestorzy w coraz większym stopniu zwracają uwagę nie tylko na zasoby materialne, takie jak fabryki czy maszyny, ale

W biznesie przestaje obowiązywać tradycyjny podział na firmy produkcyjne i usługowe. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte inwestorzy w coraz większym stopniu zwracają uwagę nie tylko na zasoby materialne, takie jak fabryki czy maszyny, ale częściej wysoko wyceniają te spółki, które inwestują w innowacyjność i kapitał intelektualny. Przedsiębiorstwa, które tworzą nowe modele biznesowe oparte na technologii mogą mieć kilkukrotnie wyższą wartość niż spółki działające w oparciu o tradycyjne modele.

- W naszych analizach udało się nam ustalić, że istnieje współzależność między tym, w jaki sposób dana firma  generuje zyski - czy wytwarza jakieś dobra, a tym, jak wycenia jej wartość Wall Street lub rynki finansowe - mówi w rozmowie z MarketNews24 William Ribaudo, Partner zarządzający w Digital Risk Venture Portfolio w Deloitte Risk and Financial Advisory w Bostonie. - Ta korelacja rozciąga się też na PKB i poszczególne kraje. Kraje, które wspierają spółki technologiczne i digitalizację w biznesie odnotowują większy wzrost PKB niż te, które koncentrują na tradycyjnych sektorach jak przemysł czy usługi.

W ostatnich kilku latach liczba rozwiązań, które możemy zaliczyć do świata cyfrowego bądź digitalowego, drastycznie wzrosła. Ten świat kognitywny bardzo szybko się rozwija. Niesie to szereg benefitów. Benefity są zazwyczaj postrzegane w dwóch grupach. Pierwsze miejsce, to jest to wszystko, co pozostaje związane ze wzrostem przychodów, czyli mówimy tutaj o pozyskaniu nowych klientów, o sprzedaży dodatkowych produktów, o lepszym dotarciu do klientów, o lepszym zaadresowaniu ich potrzeb. Z drugiej strony mamy optymalizację kosztów i zwiększanie efektywności przedsiębiorstw.

Firmy cyfrowe są wyceniane o wiele wyżej niż tradycyjny biznes. Jest to założone w samym sposobie wyceny na rynkach, które chętniej płacą za biznes digitalowy niż za tradycyjny.

A to oznacza to, że tradycyjne spółki też będą musiały pójść w stronę świata cyfrowego. Trwa właśnie wyścig, którego celem jest osiągnięcie równowagi i połączenie komponenty cyfrowej oraz tradycyjnej w jedną całość w danej firmie. Kto wygra ten wyścig? Cyfrowy czy tradycyjny biznes?

To samo dotyczy krajów. Mamy do czynienia z wyścigiem państw dotyczącym tego, który z krajów będzie lepiej prosperować w środowisku nacechowanym przez cyfryzację. Zwyciężą te kraje, których przywódcy wdrożą politykę, która pozwoli na rozwój gospodarki cyfrowej, jej pomyślny rozwój i wzrost.

- Dzisiaj cyfryzacja to pojęcie, które jest dekodowane i zdekodowane w wielu wymiarach - wyjaśnia w rozmowie z MarketNews24 Wojciech Górniak, Dyrektor, Lider Obszaru Strategii i Transformacji Cyfrowych w Deloitte. - Mówimy wtedy o całej strategii firmy. Czym jest cyfryzacja dla strategii korporacyjnej? Czym jest cyfryzacji dla kultury organizacyjnej – dla aspektów ludzkich? Czy mamy odpowiednich ludzi? Odpowiednie kompetencje? Czym jest cyfryzacja dla naszych procesów, zarówno po stronie sprzedażowo-obsługowej, jak i wewnętrznej?

W ocenie ekspertów Deloitte jest jeszcze czas dla spółek, aby wprowadzić zmiany. I jest też czas dla krajów. Ważne jest, gdzie swe miejsce odnajdzie Europa Środkowa w tej przestrzeni wyznaczanej przez Stany Zjednoczone i Chiny?

Polska gospodarka jest wysoce innowacyjna i w żaden sposób nie mamy się czego wstydzić, a raczej powinniśmy się chwalić szeregiem rozwiązań, ponieważ polskie firmy w sposób innowacyjny zdobywają nowe rynki, nowych klientów. Nie sądzę, że mamy jakiekolwiek predyspozycje do bycia z tyłu peletonu.

Główna różnica polega na całościowym zaawansowaniu cyfrowym branż. O innej cyfryzacji myślimy, gdy mówimy o branży komunikacyjnej, branży high-tech czy bankowości, inaczej myślimy, gdy mówimy przemyśle ciężkim, górnictwie czy też o branży publicznej, ogólnie rozumując.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl