Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Czy firmy powinny skrócić czas pracy codziennie o godzinę

pobierz video
24.01.2020

Skrócenie dnia pracy o jedną godzinę dziennie może spowolnić dość dynamiczny ostatnio wzrost cen, a jednocześnie jest ciekawym pomysłem przy negocjacjach płacowych z pracownikami.

- Bezrobocie jest bardzo niskie więc zaoferowanie pracy o godzinę krótszej jest ciekawą propozycją negocjacyjną dla pracodawców - mówi w rozmowie z MarketNews24 Marek Lachowicz, główny analityk Instytutu Jagiellońskiego. - To może być propozycja alternatywna wobec podwyżki wynagrodzenia.

Wzrost wynagrodzenia to dla firmy większe koszty. Można tego uniknąć skracając czas pracy. Wyrwiemy się też z błędnego koła, że wyższa inflacja powoduje wzrost presji na podwyżkę wynagrodzeń, co przekłada się na wyższe koszty i… wzrost cen.

Jednak należy się spodziewać, że pracodawcy nie będą entuzjastami takiego rozwiązania.

- To jest propozycja ciekawa dla rządu, który mógłby zaangażować się w negocjacje pomiędzy pracodawcami i pracownikami, bo ucieszyłoby się społeczeństwo, co jest bardzo istotne zwłaszcza w okresach poprzedzających wybory – komentuje ekspert Instytutu Jagiellońskiego.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl