Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Czy model subskrypcyjny i nowe technologie zmienią rynek nauczania języków obcych?

pobierz video
17.10.2022

Rynek języków obcych w Polsce jest wart ok. 6 mld zł rocznie. Charakteryzuje się mnogością różnego rodzaju ofert i ogromnym rozdrobnieniem, gdzie ani konkretne rozwiązanie, ani podmiot biznesowy nie zbudował rozwiązania dominującego.

Co może zatem zmienić go w sposób zauważalny, kreując jednocześnie nowe standardy?

Z punktu widzenia skuteczności nauki języków obcych są dwie najbardziej efektywne drogi. Pierwszą z nich jest wyjazd za granicę i nauka języka na miejscu, a druga, ta bardziej osiągalna przez pracowników, to nauka indywidualna z lektorem. Pierwsza, co zrozumiałe, jest mocno ograniczona. Druga z kolei jest bardzo droga, koszt jednej, indywidualnej lekcji waha się w przedziale od 50 do nawet 200 zł.  Przy intensywnej nauce koszt miesięczny może stanowić znaczące obciążenie, wydaje się więc, że model subskrypcyjny świetnie sprawdzający się w innych branżach, ma szanse zmienić dostępność indywidualnej nauki. 

Gdzie jest miejsce na technologie? Większość z nas ma doświadczenia w poszukiwaniu indywidualnych lektorów czy też korepetytorów. Ten proces jest czasochłonny i często kończy się niepowodzeniem. Dopiero kolejne próby mają realne szanse na efekt... To właśnie jest miejsce na wykorzystanie innowacji technologicznych, algorytmów, które biorąc pod uwagę szereg zmiennych dopasują lektora do ucznia tak aby nauka była możliwie jak najefektywniejsza. Rozwiązania Machine Learning wydają się idealne do tego zadania. Drugim miejscem jest autoryzacja dostępu do usługi.

Bolączką wszystkich rozwiązań subskrypcyjnych jest fraud, dzielenie się hasłami, etc., czyli jednym słowem nieautoryzowany dostęp. Lekcje językowe przeprowadzane online mają tę zaletę, że dają możliwość autoryzacji użytkownika na podstawie próbki jego głosu. Stosując zatem rozwiązania z zakresu Voice Recognition można dokładnie sprawdzić  czy lekcje odbywa osoba uprawniona.

- Stworzyliśmy model hybrydowy pomiędzy Kartą Multisport a Uberem, gdzie użytkownik ma  dostęp do bazy lektorów, którzy nauczają języków obcych na różnym poziomie i są dostępni w określonych przez odbiorców preferowanych terminach - mówi w rozmowie z MarketNews24 Łukasz Skrzypek, członek zarządu Multilango.com., startupu, który za pośrednictwem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR), przy wykorzystaniu grantu z puli na badania i rozwój (B+R), pozyskał zewnętrzne finansowanie, aby zmienić rynek nauki języków obcych. – Zależało nam na doprowadzeniu do skrócenia dystansu na linii uczeń-lektor oraz do podejmowania satysfakcjonującej obie strony decyzji.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl