Czy polski pomysł na fitness przyjmie się w innych krajach
Polski rynek fitness to fenomenem na skalę europejską, jak ocenia w swym raporcie Deloitte, a to ze względu na skalę programów pracowniczych. Giełdowa spółka Benefit System SA zapowiada ekspansję tego systemu w trzech krajach UE
Polski rynek fitness to fenomenem na skalę europejską, jak ocenia w swym raporcie Deloitte, a to ze względu na skalę programów pracowniczych. Giełdowa spółka Benefit System SA zapowiada ekspansję tego systemu w trzech krajach UE.
Z oferty klubów fitness korzysta 2,91 mln Polaków, w 2016 r. było to 2,84 mln osób. W Polsce działa 2,6 tys. takich klubów, w 2016 r. było to 2,56 tys. Suma ich przychodów wyniosła 872 mln euro (bez VAT), czyli 3,71 mld zł. Rok wcześniej była to kwota 842 mln euro.
Rynek jest bardzo rozdrobniony, ale ma bardzo bogatą ofertę, która trafia do firm i ich pracowników. I jest tu jeden dominujący lider: na koniec 2017 roku spółka Benefit Systems, twórca programu MultiSport, miała ponad 996 tysięcy użytkowników kart sportowych w Polsce i zagranicą.
- Staramy się rozwijać nasz model biznesowy także w kilku krajach UE, to Czechy, Słowacja i Bułgaria – mówi w rozmowie z MarketNews24 Adam Radzki, członek zarządu Benefit Systems SA.