Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Czy rajd św.Mikołaja zakończy się dużymi zarobkami?

pobierz video
16.02.2019

Rajd św. Mikołaja, to w żargonie inwestorów giełdowych nazwa okresu od początku do końca grudnia charakteryzującego się wzrostami kursów akcji na giełdach papierów wartościowych. Na GPW częściej bywa inaczej niż na najważniejszych

Rajd św. Mikołaja, to w żargonie inwestorów giełdowych nazwa okresu od początku do końca grudnia charakteryzującego się wzrostami kursów akcji na giełdach papierów wartościowych. Na GPW częściej bywa inaczej niż na najważniejszych giełdach.

Inwestorzy indywidualni, spodziewający się efektu stycznia, zaczynają już na początku grudnia dokonywać zakupów akcji, mając nadzieję, że odsprzedadzą je w styczniu w trakcie trwania hossy, przez co generują wzrosty kursów poprzez dodatkowy popyt, tworząc "rajd św. Mikołaja". Inwestorzy instytucjonalni natomiast pod koniec roku dokonują transakcji związanych z porządkowaniem portfela inwestycyjnego, co jest okazją do zakupów.

- Czy w tym roku pojawi się efekt rajdu św.Mikołaja? Statystycznie patrząc: jest na to duża szansa. Analizując XXI wiek, aż 12 razy amerykański indeks S&P 500 zakończył grudzień wzrostami, natomiast w 5 przypadkach były spadki - mówi w rozmowie z MarketNews24 Maciej Leściorz, ekspert CMC Markets, notowanej na londyńskiej giełdzie.

Mniej korzystna jest sytuacja dla rynku polskiego. W przypadku WIG-20 rajd zakończył się wzrostami jedynie 10-krotnie.

W przypadku indeksu S&P w ostatnich latach motorem wzrostu były takie spółki, jak Facebook, Google, Netflix, Amazon oraz Google.  

- W ostatnim czasie spółki te dość mocno straciły, dlatego tutaj mamy pole do ewentualnych wzrostów, co akurat doskonale wpisuje się w to, co nazywamy efektem św.Mikołaja - komentuje ekspert CMC Markets.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl