Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Czy retail parki wypchną z rynku galerie handlowe

pobierz video
05.01.2023

W Polsce wybudowano trzysta retail parków. Kolejnych trzysta właśnie powstaje. Największa dynamika ich rozwoju dotyczy mniejszych miast.

Park handlowy to spójnie zaprojektowany i zarządzany obiekt. Tworzy go jeden lub więcej budynków, ze sklepami specjalistycznymi (tematycznymi), do których dostęp jest bezpośrednio z parkingu. Dostęp z parkingu to najłatwiej zauważalna różnica pomiędzy retail park i galerią handlową.

Retail park to mniejsza forma handlowa, która zwykle ma od tysiąca do kilkunastu tysięcy metrów kwadratowych (w  większych miastach). Natomiast galerie handlowe rozpoczynają się od kilkunastu tysięcy metrów, czyli tam gdzie kończą się parki handlowe, w największych miastach i projektach mają 60 tys. m kw.

- Trend rozwoju retail parków dotyczy zwłaszcza mniejszych miast, są budowane w miejscowościach liczących powyżej 8 tys. mieszkańców - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Mroczek, wiceprezes Cream Property Advisors. – Nowych projektów mamy wiele i przed nimi świetlana przyszłość, jednak nie zastąpią galerii handlowych, których oferta jest bogatsza ponieważ mają zlokalizowanych ponad sto sklepów.

W handlu w ostatnich latach mniejsze koncepty wypierają większe. Tak jak Biedronki wyparły hipermarkety z ponad dziesięciu sieci zostały tylko trzy.  Tym bardziej ciekawa może okazać się rywalizacja pomiędzy parkami i galeriami w dużych miastach.

Kariera retail parków rozpoczęła się podczas pandemii, gdy sieci handlowe zorientowały się, że warto być bliżej klienta, a dostęp do sklepu bezpośrednio z parkingu stał się atutem.

- Retail parki powinny okazać się atrakcyjne dla klientów, którzy wprawdzie kupują poprzez internet, ale jednak wolą dotknąć towar lub przymierzyć, zanim podejmą decyzję – komentuje G.Mroczek z Cream Property Advisors.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl