Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Czym różnią się od siebie centra handlowe

pobierz video
05.04.2024

Strategia inwestowania w parki handlowe jest różna, w zależności od ich wielkości. W różny sposób budowana jest wartość obiektu poprzez dobór najemców.

W małych parkach handlowych, o powierzchni 700-1 000 metrów kwadratowych, które powstają w miastach, wybór pomiędzy małymi najemcami i sieciowymi firmami związany jest z tym czy chcemy mieć bezpiecznych najemców. Do takich należą duże sieci, a te regularnie płacą czynsz.

- Najemcy mniejsi mogą okazać się mniej stabilni, ale za to płacą o 20-30% większy czynsz - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Mroczek, wiceprezes agencji doradczej Cream Property Advisors.

Retail parki o powierzchni 1 500 – 3 000 m kw. zdominowane są przez dużych sieciowych najemców, a powierzchnie handlowe są tylko uzupełniane poprzez wybór pojedynczych,  mniejszych firm.

Parki handlowe o powierzchni powyżej 3 tys. m kw. to już inwestycje, z którymi związane są koszty przekraczające 20 mln zł i realizowane są przy wkładzie własnym powyżej 8 mln zł.

- Tak duże parki, to jest już rynek nieruchomości komercyjnych, który zdominowany jest przez międzynarodowe fundusze inwestycyjne - wyjaśnia Grzegorz Mroczek z Cream Property Advisors.

Tym bardziej pośród najemców dominują sieci handlowe, fundusze chętnie współpracują z międzynarodowymi sieciami.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl