Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Dla polskiej gospodarki byłby korzystniejszy szybszy wzrost cen

pobierz video
23.04.2018

Dla polskiej gospodarki zdrowsza byłaby 2 proc. inflacja, czyli wyższa niż w ostatnich miesiącach. Duża dynamika wzrostu wynagrodzeń nie wywołała presji inflacyjnej. Najbardziej zadowoleni są kredytobiorcy 

Dla polskiej gospodarki zdrowsza byłaby 2 proc. inflacja, czyli wyższa niż w ostatnich miesiącach. Duża dynamika wzrostu wynagrodzeń nie wywołała presji inflacyjnej. Najbardziej zadowoleni są kredytobiorcy.

- Inflacja jest daleko od optymalnego poziomu i od celu inflacyjnego, wyznaczonego przez nasz bank centralny  - mówi w rozmowie z MarketNews24 Konrad Białas, główny ekonomista TMS Brokers.

Wyższa inflacja skłaniałaby gospodarstwa domowe do szybszego wydawania pieniędzy, co wpłynęłoby na ceny ustalane przez producentów.

- Polskie firmy boją się podnosić ceny, aby nie utracić konkurencyjności - mówi ekspert. - Jesteśmy zakładnikami sytuacji w strefie euro.

Najbardziej zadowoleni są kredytobiorcy, bo perspektywa podwyżek stóp oddala się, możliwe że dojdzie do tego dopiero w 2020 r.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl