Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Dlaczego ceny mieszkań z rynku wtórnego są coraz częściej wyższe niż kupowanych od dewelopera

pobierz video
10.12.2019

Jeszcze dwa lata temu wydawało się normalne, że nowe mieszkania są droższe niż używane. To się zmieniło. Po ostatnich zmianach cen w niektórych miastach więcej trzeba zapłacić za te z rynku wtórnego. Różnice w cenie dochodzą nawet do 2 tys. zł za m kw.

Jak to jest możliwe, że mieszkanie, które ma kilkanaście lat jest dużo droższe od nowego? Jest kilka powodów. Mieszkania mogą być droższe, bo zostały wyremontowane i nie trzeba wydawać pieniędzy np. na położenie parkietu.  Natomiast po kupieniu mieszkania z rynku pierwotnego musimy wydać dodatkowo sporo pieniędzy, aby je wykończyć.

- Te różnice w cenach są także konsekwencją tego, że dotyczą danych o ofertach, a nie cenach transakcji – mówi w rozmowie z MarketNews24 Jarosław Sadowski z Expandera.

Mieszkanie sprzedaje się raz bądź dwa razy w życiu. Nie sposób więc mówić o rynkowym doświadczeniu sprzedających w prowadzeniu takich transakcji.  Informacje o rosnących cenach na rynku pierwotnym pobudzają wyobraźnię. W ogłoszeniach sprzedający wystawiają cenę, która dla nich jest atrakcyjna. Zawyżone ceny nakręcają kolejne osoby do wystawiania wysokich cenowo ofert.

- Na rynku wtórnym może się zdarzyć, że cena ofertowa jest zawyżona o 10-20 proc. – ocenia ekspert Expandera.

Inaczej jest na rynku pierwotnym. Cena z oferty najczęściej jest tą, którą trzeba zapłacić.

- Lepiej poczekać miesiąc czy dwa z próbą kupienia mieszkania z rynku wtórnego, którego dotycząca oferta właśnie się pojawiła – sugeruje J.Sadowski.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl