Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Dyrektor zatrudniany na godziny

pobierz video
14.10.2024

Etatowy dyrektor sprzedaży kosztuje średnio tyle, co trzech sprzedawców. Są firmy, których nie stać na wysoko opłacanego dyrektora ds. sprzedaży, w którego zespole pracuje kilku handlowców. Dlatego dyrektora można zatrudnić na kilka godzin w tygodniu.

Jest to problem zwłaszcza dla małych i średnich firm. Istnieje trend, aby w sytuacji takiej korzystać z outsourcingu.

Z outsourcingu korzysta w Polsce 63% firm. I to nie tylko zaliczanych do MŚP. Outsourcing stal się popularny i wykorzystywany zwłaszcza w księgowości, marketingu i zarządzaniu kadrami. Nowością jest outsourcing zastosowany w działach sprzedaży.

- Etatowy dyrektor handlowy to dla firmy najczęściej koszt ok. 30 tys. zł miesięcznie, jeżeli potrzebna jest doświadczona osoba, która potrafi wdrożyć fundamenty sprzedaży, CRM i sztuczną inteligencję - mówi w rozmowie z MarketNews24 Damian Góral  CEO Sales Agency sp. z o.o. – Natomiast dyrektor handlowy zatrudniany na godziny w formule outsourcingu może stanowić dla firmy koszt od 5 tys. zł. Taki dyrektor jest najchętniej zatrudniany przy projektach realizowanych przez 3-6 miesięcy.

Sales Agency sp. z o.o. to start-up założony przez Damiana Górala, zajmujący się automatyzacją procesów biznesowych, outsourcingiem sprzedaży i wdrożeniami CRM.

Handlowiec na etacie to dla firmy koszty: HR + szkolenia, etatu + prowizje sprzedażowe + ZUS, urlopu + chorobowego, koszty związane z delegacjami służbowymi i rotacją pracowników. Kosztem jest też przestrzeń biurowa. I wreszcie są to także obciążenia dla firmy takie, jak samochód służbowy, laptop i telefon służbowy. Miesięczny koszt utrzymania doświadczonego handlowca – w ocenie Sales Agency - to co najmniej 16 000 zł.

- Bardzo często pojawiają się błędy przy tworzeniu działów sprzedaży, gdy firma spodziewa się, że dyrektor handlowy załatwi wszystkie jej problemy związane ze sprzedażą – komentuje prezes Sales Agency. – Jednak dyrektor handlowy powinien być zatrudniany, aby stworzył strategię sprzedażową, którą będą dopiero realizowali handlowcy.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl