Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Ekspansja polskich firm na francuskim rynku

pobierz video
02.04.2025

Na liście najważniejszych państw dla polskich firm Francja awansowała na drugie miejsce. Więcej eksportujemy tylko do Niemiec.

- W styczniu 2025 r. Francja w takim zestawieniu wyprzedziła Czechy i Wielką Brytanię - mówi w rozmowie z MarketNews24 Sylwia Bojanowska, kierownik Centrum Rozwoju Biznesu Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP). – Dynamika polskiego eksportu rośnie z roku na rok i jest to średni przyrost o 11%.

W pierwszej dziesiątce krajów, do których eksportujemy najwięcej są także Holandia, Włochy, Stany Zjednoczone, Ukraina, Hiszpania i Słowacja. Nasz eksport do Niemiec jest prawie 8-krotnie większy niż do USA.

Według danych GUS obroty towarowe handlu zagranicznego w styczniu 2025 r. wyniosły w cenach bieżących 120,5 mld zł w eksporcie oraz 124,5 mld zł w imporcie. Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 4,1 mld PLN (wobec dodatniego 6,5 mld zł przed rokiem). W porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. eksport spadł o 4,4%, a import wzrósł o 4,3%.

Polski eksport wyrażony w dolarach USA w styczniu 2025 r. wyniósł 29,7 mld USD, a import 30,7 mld USD (spadek w skali roku w eksporcie o 6,9%, a w imporcie wzrost o 1,6%). Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 1,0 mld USD (w analogicznym okresie 2024 r. było dodatnie – wyniosło 1,7 mld USD).

Eksport wyrażony w euro wyniósł 28,3 mld EUR, a import 29,2 mld EUR (w stosunku do stycznia 2024 r. w eksporcie obserwowano spadek o 2,8%, a w imporcie wzrost o 6,0%). Ujemne saldo wyniosło 1,0 mld EUR (wobec dodatniego przed rokiem, które wyniosło 1,5 mld EUR).

- Francuski rynek jest bardzo ważny dla polskich firm ponieważ jest to siódma gospodarka świata mająca blisko 70 mln potencjalnych konsumentów, którzy mają wysoką siłę nabywczą, znacznie powyżej średniej europejskiej – dodaje Sylwia Bojanowska z Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP).

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl