Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Firmy, które zyskują najwięcej na mundialu

pobierz video
01.12.2022

Mundial to wielki biznes nie tylko dla firm, które są wśród sponsorów. Na jakie spółki warto grać podczas piłkarskich mistrzostw świata w Katarze?

Adidas, McDonald’s i Coca-Cola, to główni sponsorzy mundialu, który jest rekordowy, ze względu na poniesione koszty, które wynosiły ponad 200 mld USD, gdy poprzednie mistrzostwa przeprowadzano wydając 10-15 mld USD. Marketingowcy ocenili, że transmisje z Kataru obejrzy 5 mld osób, gdy wcześniej ich widownia nie przekraczała 3 mld.

Dzięki mistrzostwom Adidas chce zrekompensować sobie duże wcześniejsze straty, bo od końca czerwca 2021 r. kurs akcji tej firmy spadł o ok. 60%.

- Mundial to okazja, aby kupić akcje spółek mocno przecenionych, a dotyczy to zwłaszcza firm europejskich - mówi w rozmowie z MarketNews24 Maciej Kietliński, ekspert XTB. – Są też firmy, które mogą zyskać w sposób pośredni, na zasadzie „kilofa i łopaty”, a do takich należą spółki bukmacherskie.

Jednak będą też i rozczarowania, a zaczęło się od wprowadzenia zakazu sprzedaży alkoholu na stadionach, co oprotestowuje właściciel marki Budweiser, który chce obniżyć umowę sponsorską z FIFA o 47,2 mln USD.

- Jednak warto uwzględnić, że dochody ze sprzedaży na stadionach to tylko mniejsza część z osiąganych zysków, ważniejsi są kibice, którzy zasiedli przed telewizorami – komentuje ekspert XTB. – To dzięki kibicom telewizyjnym zwiększonych zysków mogą spodziewać się polskie firmy sprzedające napoje i produkty zaliczane do podstawowego „zestawu kibica”.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl