Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Galerie i parki handlowe przemieszczają się w kierunku mniejszych miast

pobierz video
02.02.2024

W Polsce wzrasta udział nowoczesnych powierzchni handlowych zlokalizowanych w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców.

- Na rynku handlowych nieruchomości komercyjnych ma powstać 430 inwestycji o wartości każdej ponad 10 mln zł.  33 inwestycje będą tak duże, że nakłady przekraczać będą kwotę po 100 mln zł - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Mroczek, wiceprezes agencji doradczej Cream Property Advisors. 

Jak informuje Polska Rada Centrów Handlowych w budowie bądź w fazie planowania jest ponad 1,2 mln m kw. nowoczesnych powierzchni handlowych z terminem otwarcia do 2025 r.

- W ciągu trzech lat powstanie 110 obiektów handlowych, w tym 98 parków handlowych, a 26 istniejących obiektów zostanie rozbudowanych - wyjaśnia G.Mroczek z Cream Property Advisors. 

W pierwszej połowie 2023 r. oddano do użytkowania prawie 150 000 m kw. GLA. powierzchni handlowych, co stanowi ponad 54% wzrost rok do roku (na GLA składa się powierzchnia netto najemców do wyłącznego korzystania oraz powierzchnie wspólne wykorzystywane przez różnych najemców. Największymi otwartymi obiektami były: Galeria Bawełnianka w Bełchatowie (22 000 m kw. GLA), ponowne otwarcie Fortu Wola w Warszawie (22 000 m kw. GLA), park handlowy Węglin Park w Lublinie (10 000 m kw. GLA), park handlowy Glinianka (10 000 m kw. GLA), oraz rozbudowa centrum handlowego Emka w Koszalinie o park handlowy M EMKA (10 000 m kw. GLA). Duży, ponad 30% udział w nowej podaży mają rozbudowy już istniejących obiektów.

Centra handlowe pozostają najbardziej popularnych formatem wśród obiektów handlowych z 82% udziałem w zasobach. Powierzchnia parków handlowych stanowi 16% całkowitej podaży handlowej.

54% całkowitej podaży powierzchni handlowej znajduje się w największych aglomeracjach, i jest to spadek udziału o 15 punktów procentowych w stosunku do 2005 r. Znaczący wzrost udziału powierzchni handlowej zlokalizowanej w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców z 7% w 2005 r. do 23% w pierwszej połowie 2023 r.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl