Inwestowanie w sztuczną inteligencję to priorytet: zarządy dowiedzą się jak wiele ich decyzji jest błędem
53 proc. prezesów zarządów spółek uważa inwestowanie w sztuczną inteligencję za swój priorytet. Jednak sztuczna inteligencja udowodni zarządom jak wiele ich decyzji jest nieefektywnych.
- To dane z raportu PwC, a jak wynika z naszych doświadczeń są to decyzje, które okazują się konsekwencją trendu, a przecież kluczowe jest to, które obszary w działalności firmy miałaby zmienić sztuczna inteligencja dając o wiele lepsze rezultaty biznesowe – mówi w rozmowie z MarketNews24 Jarosław Góra, prezes zarządu Deep.BI.
Jak trudne są to decyzje dla zarządów można przekonać się przy inwestowaniu w email marketing. Co sztuczna inteligencja powinna optymalizować? Oczywiście nie otwarcie maila przez adresata, ale jego decyzje zakupowe. Jednak to jest kwestia czego chcą klienci, czyli jak najlepiej zrozumieć ich oczekiwania.
Są agencje marketingowe, które mają dane 20 mln użytkowników, codziennie realizują 40-50 kampanii, dla skutecznego działania jest im potrzebna wiedza o całym jego profilu zachowań użytkownika.
Nawet z tak licznej bazy można znaleźć tylko 50 tys. użytkowników, których reakcja jest pożądana dla skutecznej kampanii marketingowej.
- Jeżeli użytkownik dostaje 15-20 maili dziennie z różnymi kampaniami marketingowymi, to prawdopodobieństwo, że otworzy on więcej niż jeden czy dwa maile jest znikome – przestrzega ekspert.