Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Jak drogie auta kupujemy najchętniej na rynku wtórnym

pobierz video
24.04.2023

Kupujący na wtórnym rynku najczęściej interesują się samochodami, których cena wynosi ok. 40 tys. zł., czyli o niemal 10 tys. zł więcej niż wynosiła mediana ceny samochodów używanych.

Kupujący, którzy zamierzają przeznaczyć na auto z drugiej ręki ok. 40 tys. zł. mogą wybierać niemal w każdym segmencie – od samochodów miejskich, przez rodzinne, aż po terenowe. Jednak okazuje się, że oferta takich aut dość mocno odbiega od rankingu najczęściej oferowanych do sprzedaży samochodów na wtórnym rynku, w którym niepodzielnie królują Opel Astra, Audi A4, Volkswagen Golf, BMW 3 i Volkswagen Passat. Mediana ceny tych samochodów w 2023 roku mieści się w przedziale 23 500-27 000 zł., a więc kilkanaście tysięcy złotych mniej, niż kwota, którą kupujący najczęściej przeznaczają na zakup auta używanego.

Na wtórnym rynku, wśród samochodów za około 40 tys. zł., pierwszą pozycję zajmuje Skoda Octavia, której ofert sprzedaży w lutym br. było ponad 2 800. Mediana ceny takiego modelu wynosiła 41 900 zł. Na drugim miejscu, mimo, że z dużo niższą liczbą ofert (ponad 730), znalazł się Peugeot 508, którego mediana ceny wynosiła 39 750 zł. Z kolei, trzecie miejsce pod względem liczby ofert zajął Peugeot 3008 (ponad 720), a jego mediana ceny wyniosła 42 000 zł.

- Średnia cena nowego samochodu wynosi obecnie około 160 tys. zł, to aż cztery razy więcej od kwoty, którą polscy kierowcy skłonni są przeznaczyć na zakup auta używanego -  mówi w rozmowie z MarketNews24 Paweł Molasy, Business Country Manager PL w AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z.o.o. - Problemem jest też długi okres oczekiwania na wiele modeli nowych aut. To powoduje, że bardzo duże jest zainteresowanie rynkiem wtórnym.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl