Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Jak dużo firmy wydają na odpowiedzialny biznes

pobierz video
08.12.2022

Budżety na społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR) są coraz większe, choć nie są to duże zmiany. Najczęściej firmy wydają pomiędzy 10 000 a 100 000 zł rocznie. Firm, których budżet przekracza 1 mln zł jest 12%, to prawie dwa razy więcej niż 4 lata temu.

Badanie „CSR w praktyce – barometr Francusko Polskiej Izby Gospodarczej” zostało przeprowadzone wśród firm polskich i zagranicznych działających w Polsce w listopadzie 2022 roku. Udział w nim wzięło 113 organizacji, z tego 42% to firmy duże – zatrudniające ponad 250 pracowników.

- Co trzecia badana firma deklaruje roczne wydatki na CSR właśnie w granicach 10-100 tys. zł – mówi w rozmowie z Market News24 Mariusz Kielich z Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP).

Jak wynika z najnowszej (siódmej) edycji badania „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” firmy, które posiadają osobne działy CSR, to jednak nadal mniejszość. Najczęściej działania podejmowane są bezpośrednio przez kadrę zarządzającą lub działy marketingu, PR, czy HR.

- To może wyjaśniać dlaczego działania CSR realizowane są z budżetów różnych departamentów firmy – komentuje M.Kielich z CCIFP. – Jedynie 20% firm deklaruje, że posiada jeden wyodrębniony budżet dedykowany realizacji CSR.

W tegorocznym badaniu widać wzrost zainteresowania najwyższego kierownictwa firm w zarządzaniu CSR (64 % respondentów wskazuje, że zarząd jest odpowiedzialny za realizację CSR i aż 79 % deklaruje zaangażowanie zarządu w planowanie strategii CSR). To dobry sygnał z rynku, że te działania zyskują na istotności w strategii biznesowej firm.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl