Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Jak nie nabrać się na ekościemę

pobierz video
14.04.2023

Bardzo łatwo dajemy nabrać się na greenwashing. I popełniamy błędy oceniając szkodliwość opakowań z tworzyw sztucznych.

Warto zadać sobie pytanie czy nasze wybory pro ekologiczne są zgodne z opracowaniami naukowymi. Doskonałą metodą naukową, aby ocenić opakowania, jest cykl życia produktu. Pozwala na porównawczą ocenę np. torebek na zakupy: papierowych, z bawełny lub z tworzyw sztucznych. Wykorzystując tę metodę porównuje się zużycie surowców, emisję CO2 czy też inne kwestie środowiskowe.

Okazuje się, że ślad środowiskowy opakowań plastikowych jest czterokrotnie niższy niż produktów alternatywnych, emisja CO2 z produkcji żywności jest pięciokrotnie wyższa niż opakowań plastikowych do niej użytych.

- To torebki z tworzyw sztucznych mają najniższy ślad środowiskowy - mówi w rozmowie z MarketNews24 Robert Szyman, Dyrektor Generalny Polskiego Związku Przetwórców Tworzyw Sztucznych (PZPTS).

Butelki szklane jednorazowe są najgorszą opcją środowiskową, co do tego świat nauki nie ma wątpliwości. Bo jeżeli porównamy dwie butelki, to butelka PET waży ok. 30-35 gram, a waga butelki szklanej o tej samej objętości to 0.5 kg.

- Powinniśmy mieć na uwadze coś, co nazywa się greenwashing, a jest ekościemą, z którą mamy do czynienia, gdy coś udaje, że jest zielone, ale nie do końca jest zielone – dodaje R.Szyman z PZPTS.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl