Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Jak polskie firmy powinny zareagować na najnowsze decyzje o brexicie

pobierz video
15.03.2019

Wiemy, że nie będzie kolejnego referendum o brexicie. Co oznacza dla polskich firm, że brytyjska Izba Gmin przyjęła uchwałę wzywającą do podjęcia próby opóźnienia brexitu co najmniej do 30 czerwca, jeśli parlament nie poprze żadnego porozumienia ze Wspóln

Przyjęcie uchwały nie powstrzymuje Wielkiej Brytanii od wyjścia ze Wspólnoty przed końcem ewentualnego przedłużenia, w tym potencjalnie nawet w oryginalnym terminie 29 marca, jeśli byłoby to możliwe. Premier Theresa May prawdopodobnie zdecyduje się na doprowadzenie do trzeciego głosowania nad rządowym projektem porozumienia ws. warunków wyjścia z UE przed 20 marca, najprawdopodobniej we wtorek, 19 marca.
- W dalszym ciągu pozostajemy w stanie niepewności co do tego, jakie będą zasady prowadzenia działalności gospodarczej w stosunkach wzajemnych między państwami członkowskimi i Wielką Brytanią, jest to sytuacja, która niewątpliwie wpływa niekorzystnie na te warunki - mówi w rozmowie z MarketNews24 dr Marek Jeżewski, Partner i Szef Praktyki Arbitrażu w Kochański i Partnerzy.
W tej sytuacji niepewności kluczowe jest zabezpieczenie interesów przedsiębiorców przed najczarniejszym scenariuszem, jakim nadal byłby twardy brexit, którego negatywne efekty nie zostały jak dotąd policzone.
- Na miejscu przedsiębiorcy podejmowałbym działania prewencyjne, myślałbym o nawet przy utrzymaniu działalności gospodarczej na terenie GB o przeniesieniu na przykład siedziby spółki do innego państwa członkowskiego, czy też zarejestrowania spółki w tym kraju - wyjaśnia dr Marek Jeżewski.
Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl