Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Jak się nie dać oszukać kupując auto przez internet

pobierz video
17.11.2023

Powinniśmy zacząć od sprawdzenia czy podmiot prowadzący sklep internetowy świadczący usługi posiada regulamin. Przepisy prawa zobowiązują do udostępniania takiego regulaminu.

Oferując swoje towary konsumentom lub tzw. quasi-konsumentom (czyli prowadzącym działalność gospodarczą) sprzedawca internetowy zobowiązany jest na podstawie ustawy o prawie konsumenta przekazać potencjalnemu nabywcy liczne informacje.

- Każdy sprzedawca aut używanych zobowiązany jest do udostępnienia na stronie internetowej informacji na przykład o tym, kto to auto sprzedaje, jaki jest stan samochodu, jakie są formy komunikacji ze sprzedawcą, jaki jest termin zapłaty i dostawy - mówi w rozmowie z MarketNews24 Michał Włodarczyk, radca prawny, Country Legal Manager w AUTOCENTRUM AAA Auto sp. z o.o.

Przed zawarciem umowy przez internet warto się z nimi zapoznać, ponieważ dzięki nim można uzyskać pełną informację o głównych cechach oferowanego samochodu czy też sposobie składania ewentualnych reklamacji. Analiza tych danych często pozwala na dokonanie rzetelnej oceny czy podmiot których sprzedaje auta w internecie jest wiarygodny.

- Jest to tym bardziej istotne, że bardzo często sprzedający samochody oczekują zapłaty jeszcze przed dostawą towaru – wyjaśnia ekspert AUTOCENTRUM AAA Auto.

Konsumentom oraz tzw quasi-konsumentom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od wydania samochodu przez sprzedawcę.

W przypadku skorzystania z takiego uprawnienia należy jednak pamiętać, że koszt zwrotu pojazdu zakupionego przez internet ponosi co do zasady kupujący. Kupujący będzie ponosił także odpowiedzialność za zmniejszenie wartości pojazdu jeżeli korzystał z niego w sposób wykraczający poza konieczny do sprawdzenia właściwości pojazdu.

- Jeżeli kupujący takim autem wybierze się na wakacje i po powrocie będzie chciał odstąpić od umowy, a takie sytuacje się zdarzały, to poniesie koszty zmniejszenia wartości pojazdu – komentuje M.Włodarczyk z AUTOCENTRUM AAA Auto sp. z o.o.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl