Jak sztuczna inteligencja zmienia sprzedaż
Fundamentem automatyzacji sprzedaży jest system CRM. Wartość rynku CRM wyceniana jest na 250 mld USD do 2032 r.
Czy sztuczna inteligencja tak dalece zmieni sprzedaż, że skład kadrowy działów tym się zajmujących zostanie zredukowany o połowę? A może podwoi wydajność działu sprzedaży, tak dalece poprawiając jego efektywność, że redukcje etatów jednak nie będą dominującym tematem obaw?
Możemy automatyzować wysyłanie ofert i zbieranie informacji o klientach, a także poszukiwanie potencjalnych klientów. Przy tworzeniu pełnych strategii sprzedażowych wykorzystanie sztucznej inteligencji także może okazać się bardzo efektywne.
- Wyobraźmy sobie, że jesteśmy na targach i dostajemy wizytówkę. Wizytówce robimy zdjęcie, które wysyłamy do naszego systemu, w którym dzieje się cały proces automatyzacji, polegający na wysłaniu zaproszenia, wysłaniu newslettera i informacji o naszej firmie - mówi w rozmowie z MarketNews24 Damian Góral CEO Sales Agency sp. z o.o. – My natomiast cały czas jesteśmy na targach i zbieramy kolejne wizytówki, czyli nasz sprzedawca będzie robił dokładnie to – do czego został stworzony, czyli sprzedawał.
Fundamentem automatyzacji sprzedaży jest dzisiaj system, który do tego został stworzony, a więc CRM (system zarządzania relacjami z klientami).
- Do 2032 roku wartość rynku systemu CRM wyceniana jest na ponad 250 mld USD - wyjaśnia Damian Góral, który założył start up Sales Agency zajmujący się automatyzacją procesów biznesowych i outsourcingiem sprzedaży. – Dzieje się tak ponieważ jest to system, do którego będziemy mogli dokładać kolejne „klocki” automatyzacji do naszej bazy.