Jak sztuczna inteligencja zmienia sprzedaż
W działach sprzedaży firm wykorzystani sztucznej inteligencji może spowodować redukcję zatrudnienia nawet o połowę.
- Stanie się tak nie dlatego, że nie będziemy mieli co zrobić ze sprzedawcami, ale z tego powodu, że jesteśmy w stanie automatyzować coraz więcej, coraz łatwiej i coraz szybciej - mówi w rozmowie z MarketNews24 Damian Góral CEO Sales Agency sp. z o.o. – Już małe i średnie przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na to, aby automatyzować wysyłanie ofert, wypełnianie danych w CRM.
Zmiany w wykorzystaniu Customer Relationship Management (CRM), a więc w zarządzaniu relacjami z klientem w systemie przechowującym informacje, które są niezbędne do zarządzania danymi klienta i personalizacji działań realizowanych w obszarach biznesu – to właśnie przykład obszaru działania, gdzie można osiągnąć redukcję kosztów dla firmy, poprzez redukcje zatrudnienia.
Małe i średnie firmy korzystają już z agentów, którzy słuchają rozmów podczas spotkań biznesowych on-line i wprowadzają notatki do systemu CRM. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji można już wyszukiwać potencjalnych klientów i tworzyć strategie sprzedażowe.
- Wiele z tych rzeczy może być wykonywanych w ułamku sekundy – komentuje Damian Góral z Sales Agency. – Natomiast CRM staje się bazą do wprowadzania sztucznej inteligencji. Do CRM będą dopinane kolejne automatyzacje.
95 mld USD był wart rynek sztucznej inteligencji w 2021 r., w 2030 wartość ta może wzrosnąć do 2 tys. mld USD.
Sales Agency sp. z o.o. to start-up założony przez Damiana Górala, zajmujący się automatyzacją procesów biznesowych, outsourcingiem sprzedaży i wdrożeniami CRM.