Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Jakie błędy popełniliśmy przy wykorzystaniu pieniędzy z Unii Europejskiej

pobierz video
09.05.2019

Przez 15 lat Polska dostała z UE 163 ponad mld euro. Wpłaciliśmy 53 mld euro. Najwięcej otrzymaliśmy na politykę spójności (103 mld euro), która ma zmniejszać różnice w poziomie rozwoju wszystkich regionów UE i na Wspólną Politykę Rolną (55 mld euro).

- Polska w ciągu 15 lat skutecznie wykorzystywała fundusze europejskie, jeśli chodzi o kwoty pieniędzy, które zostały przetransferowane do gospodarki. To, co budzi wątpliwości, to jakość tych projektów, które skorzystały, bo możemy też powiedzieć o utracie tej szansy cywilizacyjnej. Nie skorzystała z niej na przykład branża budowlana. Wielkie, infrastrukturalne projekty nie zostały wykonane przez polskie firmy a przez zagranicznych wykonawców. To dlatego teraz właściwie nie ma na rynku polskich firm z tej branży. - mówi w rozmowie z MarketNews24 Michał Gwizda, partner zarządzający, Biznes i Innowacje w CRIDO.

Śmiało można powiedzieć, że w Polsce zabrakło planowania strategicznego, aby środki unijne bardziej wykorzystać do rozwoju wybranych branż i na projekty rzeczywiście potrzebne.

 - Jestem zdecydowanym zwolennikiem przekazywania pieniędzy unijnych bezpośrednio do firm. Nawet jeśli dotacje wykorzystywane są na projekty mniej ambitne niż byśmy chcieli, to po prostu pieniądze trafiają do gospodarki, pozwalają rodzimym firmom budować swoją przewagę konkurencyjną.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl