Jakie trendy zdominują rozwój reklamy wideo w internecie?
W nadchodzącym roku 84% marketerów deklaruje, że zwiększy inwestycje na reklamę wideo w internecie. To wynika z najnowszej, szóstej już edycji badania branży marketingowej Getting Media Right: Marketing in Motion firmy Kantar.
- Marketerzy już dziś powinni pomyśleć jakiego rodzaju kontentu wideo oczekują ich klienci i dostarczyć im to w jak najbardziej atrakcyjny i angażujący sposób. Istotna będzie możliwość personalizacji przekazu wideo pod konkretnego użytkownika i wysyłanie go poprzez email czy social media – mówi w rozmowie z MarketNews24 Piotr Chrzanowski, prezes VideoTarget.pl sp. z o.o. - Kontent wideo należy włączyć do stałej komunikacji marketingowej np. w postaci cyklicznych webinarów, transmisji live, podcastów generujących wysoki poziom zaangażowania klienta.
Dalszy rozwój reklamy wideo będzie oparty o nowe możliwości technologiczne, czyli łączenie formatów wideo, głównie wideo 360 z możliwościami, które już dziś daje nam rzeczywistość wirtualna oraz rozszerzona. Takie połączenie sprawia, że zyskujemy praktycznie nieograniczony potencjał rozwiązań reklamowych, za pomocą których możemy kształtować emocje i decyzje konsumenta, również te zakupowe, tak istotne z punktu widzenia skutecznego wykorzystania formatów reklamy wideo w e-commerce.
- Jednocześnie, należy również zwrócić uwagę na trend skracania długości trwania spotów reklamy wideo online. Widać, że następuje odejście od 15’ czy 30’ spotów, na rzecz krótszych, kilku sekundowych – ocenia P.Chrzanowski.
Ma to obecnie miejsce głównie w serwisach społecznościowych np. Facebook czy YouTube, ale zdecydowanie rozprzestrzeni się na serwisy www, szczególnie te które opierają się o kilkuminutowe redakcyjne treści wideo.