Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Jakie używane samochody wybierają kobiety

pobierz video
10.07.2023

Kobiety stanowią 31 proc. ogółu kupujących samochody używane. Preferują samochody rodzinne typu hatchback.

Po niewielkim spadku zainteresowania pań używanymi hatchbackami, teraz ich sprzedaż znów rośnie i wynosi niemal 40 proc. wszystkich rodzajów nadwozi. Mimo, że auta typu kombi dysponują większą przestrzenią niż hatchbacki i sprzyjają podróżom z dziećmi, nie cieszą się jednak aż takim powodzeniem wśród kobiet.

- Przed zakupem konkretnego auta szczegółowo analizują parametry techniczne różnych samochodów, nie sugerując się wyłącznie ich wyglądem, ale stosunkiem jakości do ceny -  mówi w rozmowie z MarketNews24 Paweł Molasy, Business Country Manager PL w AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z.o.o. - Ostatecznie najczęściej wybierają samochody z nadwoziem typu hatchback, które świetnie sprawdzają się zarówno jako auta miejskie, jak i rodzinne. Z naszych badań rynkowych wynika także, że dla ponad 22 proc. kobiet priorytetem jest automatyczna skrzynia biegów.

Zdecydowanie więcej kobiet niż mężczyzn preferuje silniki benzynowe. Taki jest wybór aż 62 proc. pań. Natomiast ich zainteresowanie napędami alternatywnymi rośnie wolniej niż w przypadku mężczyzn, którzy częściej decydują się na zakup hybryd lub aut elektrycznych. Mimo to, 12 proc. kobiet kupuje auta z napędem 4x4.

Największa zmiana w ciągu ostatniego roku zaszła w kwestii preferencji kolorów – kolor szary wciąż jest najbardziej popularny wśród kobiet (21,2 proc.), jednak zaraz za nim panie wybierają kolor biały (20,3 proc.).

W Polsce panie wybierają najczęściej używanego Opla Astrę.

- Na przełomie wiosny i lata zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania samochodami typu hatchback i combi, ponieważ klienci potrzebują aut wygodnych w dłuższych podróżach wakacyjnych, ale jednocześnie ekonomicznych w codziennej eksploatacji, a więc także podczas jazdy do pracy – wyjaśnia Paweł Molasy, AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z.o.o. - Tradycyjnie jesienią i zimą wzrasta natomiast zainteresowanie samochodami typu SUV, które są bezpieczniejsze i z reguły mają napęd na cztery koła.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl