Jakie zmiany wymuszają polscy internauci na rynku dostaw i magazynów
Z najnowszych badań wynika, że 39 proc. internautów rezygnuje z zakupów on-line, gdy termin dostawy przekracza 7 dni, a aż 25 proc. nie kupuje, jeżeli termin jest niesprecyzowany. Dlatego zmienia się cały system dostaw, magazyny są coraz
Z najnowszych badań wynika, że 39 proc. internautów rezygnuje z zakupów on-line, gdy termin dostawy przekracza 7 dni, a aż 25 proc. nie kupuje, jeżeli termin jest niesprecyzowany. Dlatego zmienia się cały system dostaw, magazyny są coraz mniejsze i zbliżają się coraz bardziej do polskich miast.
- Największe magazyny w Polsce mają powierzchnię 20 boisk piłkarskich, ale rynek magazynowy będzie się bardzo zmieniać - mówi w rozmowie z MarketNews24 Bartosz Mierzwiak, managing director Central&Eastern Europe LOGICOR. - Aby skrócić termin dostawy powstaje coraz więcej magazynów "ostatniej mili".
W ciągu ostatnich kilku lat oczekiwania klientów uległy modyfikacji z kilku dni do następnego dnia. Aby sprostać tym wymaganiom firmy inwestują w systemy wspierające sprawne przetwarzanie zamówień, a magazyny są mniejsze i zbliżają się coraz bardziej do miast.
Wzrasta presja na dostawy w trybie natychmiastowym. - To oznacza, że coraz więcej magazynów będzie zlokalizowanych już nie na obrzeżach miast, ale w samych miastach - komentuje Bartosz Mierzwiak.