Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Kary dla małych firm będą wysokie, a zacznie się od Gdańska?

pobierz video
17.10.2019

Przedsiębiorca może zostać ukarany kwotą 3 240 zł za każdy metr kwadratowy reklamy. Dla mikrofirm będzie to dramat, który zacznie się od Gdańska po wprowadzeniu uchwały krajobrazowej.

- Przedsiębiorcy będą karani za szyldy i reklamy nie spełniające wymogów uchwały, ale nie wiadomo jaka reklama może zostać za taką uznana – mówi w rozmowie z MarketNews24 Krzysztof Ogorzałek, członek zarządu Inicjatywa Firm Rodzinnych.

Do 2 kwietnia 2020 r., wszyscy przedsiębiorcy posiadający szyldy, tablice i inne urządzenia reklamowe na obszarze Gminy Miasta Gdańska będą musieli dostosować się do restrykcyjnych wymagań uchwały nr XLVIII/1465/18 Rady Miasta Gdańska z dnia 22 lutego 2018 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane, na terenie Miasta Gdańska.

Trudno byłoby kwestionować dobre intencje radnych z Gdańska, bo chaos w przestrzeni miejskiej wywołany reklamami dotyczy wszystkich polskich miast. Jednak problemem stał się brak szczegółowych rozstrzygnięć. Obawy małych firm nie dotyczą tylko Gdańska, bo podobne regulacje prawne chcą wprowadzić też inne miasta, czyli różne niejasności prawne mogą zostać powielone, a największe firmy będą mogły podyktować swoje warunki małym przedsiębiorcom. – Każdy przedsiębiorca w danym budynku będzie musiał się dogadać z pozostałymi co do wysokości czy grubości banerów i można sobie wyobrazić w jakiej sytuacji znajdą się wówczas małe firmy, gdy przyjdzie im negocjować z koncernem – obawia się K.Ogorzałek.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl