Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Klienci zwracają coraz mniejszą uwagę na to, co kupują

pobierz video
24.01.2025

Jako klienci zwracamy mniejszą niż wcześniej uwagę na etykę w biznesie i zrównoważony rozwój.

- Zmniejsza się odsetek konsumentów, jak wynika z naszego raportu, którzy zwracają uwagę na to, co kupują i z jakich usług korzystają- mówi w rozmowie z MarketNews24 Mariusz Kielich, Kierownik ds. Komunikacji Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP). – Przed pandemia blisko 60% osób deklarowało, że starają się unikać tych firm, które działają nieetycznie lub nie prowadzą działalności związanej z ochroną środowiska i zrównoważonym rozwojem, w zeszłym roku ten odsetek spadł do poziomu 40%.

Jak to uzasadniają? Okazuje się, że ludzie coraz mniej wieżą, że mogą zmieniać świat i uczynić go lepszym poprzez swoje decyzje zakupowe i działania w mediach społecznościowych. Konsumenci oceniają, że ta decyzyjność przesunęła się z konsumentów na państwa i rządy.

Francusko-Polska Izba Gospodarcza opublikowała wyniki dziewiątej edycji swojego flagowego raportu „ESG w praktyce – Barometr CCIFP”. Z raportu dowiadujemy się, jak firmy operujące na polskim rynku podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG). Wymogi prawne są obecnie najważniejszym czynnikiem motywującym firmy do wdrażania działań ESG, choć nadal znaczna część firm angażuje się ze względów wizerunkowych. Główną barierą rozwoju jest brak środków finansowych, co szczególnie dotyka firmy z sektora MŚP. Badanie "ESG w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” zostało przeprowadzone w listopadzie 2024 r.

Integralną częścią raportu są wyniki badania przeprowadzonego przez Havas Media Network Poland. Dane z 2024 roku pokazują, że znaczenie etyki i odpowiedzialności społecznej w wyborach konsumentów wykazuje lekką tendencję spadkową w stosunku do lat ubiegłych. Liczba osób przywiązujących wagę do wpływu produktów na społeczeństwo i ekologię spadła z 56% w 2017 roku do 41% w 2024 roku. Jednocześnie 46% badanych Polaków zadeklarowało, że unika kupowania produktów firm, które negatywnie oddziałują na otoczenia, co jest nadal wynikiem o 10% mniejszym niż przed pandemią. Niezmiennie spada wiara konsumentów w to, że ich decyzje zakupowe mają wpływ na zmiany na świecie (spadek o 18% od 2017 roku). Coraz większy odsetek dorosłych Polaków dostrzega wpływ rządów i polityków (34% w 2024 roku wobec 22% w 2017). Na znajomość pojęcia ESG wskazuje co drugi Polak. Ponad ¼ dorosłych Polaków nie tylko słyszało to pojęcie, ale również wie, na czym ono polega.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl