Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Kto przegra wojny handlowe?

pobierz video
30.03.2018

Po nałożeniu przez USA ceł na stal i aluminium, drugim etapem wojen handlowych staje się nałożenie podatków na import z Chin. Kto najbardziej straci na tych wojnach?

Po nałożeniu przez USA ceł na stal i aluminium, drugim etapem wojen handlowych staje się nałożenie podatków na import z Chin. Kto najbardziej straci na tych wojnach?

- Import z Chin do USA nie był obłożony cłami lub były one bardzo niskie, natomiast Chiny obłożyły samochody z USA 25 proc. podatkiem - mówi w rozmowie z MarketNews24 dr Przemysław Kwiecień, główny ekonomista XTB. - Jest więc jakaś racja w tym, co mówi prezydent USA.

Na wojnach handlowych najwięcej mogą stracić Australia, Japonia i Korea Płd. Uogólniając, tworzenie barier handlowych będzie dla wszystkich niekorzystne.

- Jednak Stany Zjednoczone stracą mniej niż inni - komentuje dr Przemysław Kwiecień.

Na rynkach finansowych reakcja na wojny handlowe jest negatywna. Takie wojny mogą przyśpieszyć zakończenie okresu dobrej koniunktury w globalnej gospodarce, a taki scenariusz byłby niekorzystny także dla Polski.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl