Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Brak konkurencji pomiędzy szpitalami uderzy w pacjentów

pobierz video
09.10.2016

Nowa ustawa, która zakazuje sprzedaży szpitali nic nie zmienia na lepsze dla pacjentów. Prywatyzacja była marginalna, w ciągu 15 lat dotyczyła 36 szpitali spośród ośmiuset, które mają więcej niż 50 łóżek. Dla pacjent&

Nowa ustawa, która zakazuje sprzedaży szpitali nic nie zmienia na lepsze dla pacjentów. Prywatyzacja była marginalna, w ciągu 15 lat dotyczyła 36 szpitali spośród ośmiuset, które mają więcej niż 50 łóżek. Dla pacjentów najważniejsze jest to, aby szpitale podnosiły poziom swych świadczeń, konkurując z sobą. Jednak wprowadznae zmiany tej konkurencyjności nie zwiększają. Mamy za dużo łóżek szpitalnych i to jest problem polityczny.

-Sieć szpitalna nie jest dostosowana do potrzeb zdrowotnych pacjentów, a jednocześnie mamy za dużo łóżek szpitalnych - mówi w rozmowie z MarketNews24 Jakub Szulc, ekspert międzynarodowej firmy doradczej EY.

W jego ocenie zmiany wprowadzane przez rząd betonują tą niewłaściwą strukturę szpitali. - Największym właścicielem są powiaty. W wielu szpital to największy pracodawca, a budżet szpitala jest większy od budżetu starostwa powiatowego.

W takiej sytuacji starosta jest największym lokalnym pracodawcą i nie chce zmian, które ograniczałyby liczbę łóżek w jednym szpitale, by zwiększyć w innym, lepszym dla pacjentów. - Dla starostów jest to problem polityczny, czyli pacjent nie jest najważniejszy - mówi J.Szulc.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl