Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Co kupujemy, gdy jesteśmy coraz bogatsi

pobierz video
21.12.2017

Liczba zamożnych Polaków w 2017 r. wyniesie 1,1 mln osób. Będzie to o ponad 60 tys. więcej w stosunku do poprzedniego roku. Prognozy wskazują, że w 2020 r. w Polsce może mieszkać nawet 1,4 mln osób z

Liczba zamożnych Polaków w 2017 r. wyniesie 1,1 mln osób. Będzie to o ponad 60 tys. więcej w stosunku do poprzedniego roku. Prognozy wskazują, że w 2020 r. w Polsce może mieszkać nawet 1,4 mln osób zamożnych. Jaki jest wpływ tych zmian na decyzje konsumenckie?

Jak wynika z raportu KPMG o rynku dóbr luksusowych, w Polsce w 2016 r mieszkało 42 tysiące bardzo bogatych osób, spośród których największa liczba podatników rozliczyła się z urzędem skarbowym w województwach mazowieckim (prawie 11 tys.), wielkopolskim i małopolskim (po 4,4 tys.).

Cały rynek dóbr luksusowych w Polsce w 2017 r. szacowany jest na ponad 21 mld zł. Największym segmentem tego rynku pozostają samochody premium i luksusowe. Segment luksusowej biżuterii i zegarków jest drugą najbardziej dynamicznie rosnącą kategorią rynku dóbr luksusowych. W 2021 r. może osiągnąć wartość niemal 1 mld zł, a więc wzrośnie o prawie 50% w stosunku do 2017 r.

- Ciekawym jest, jak do tego podchodzą producenci dóbr luksusowych na świecie. Otóż tworzą kategorię osiągalnych produktów luksusowych - mówi w rozmowie z MarketNews24 Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited. - Jeżeli torebka od Chanel kosztuje 20 tys. zł, to ja mogę wejść w posiadanie produktu Chanel, kupując perfumy za 500 zł. I to jest strategia segmentowania rynku, by dotrzeć do konsumenta.

To przykład, jak w XXI wieku powstaje nowy segment rynku. A my, jako konsumenci, jeśli kupujemy osiągalne produkty luksusowe, to w ten sposób próbujemy pokazać kim jesteśmy lub chcemy być.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl