Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Firmy transportowe walczą ze smogiem

pobierz video
09.10.2017

Zwiększa się popularność pojazdów niskoemisyjnych nie tylko w segmencie transportu zbiorowego, ale również towarów. Prym wiodą floty na sprężony gaz ziemny, które są o wiele bardziej ekologiczne od dieseli. Sprawdzają się w

Zwiększa się popularność pojazdów niskoemisyjnych nie tylko w segmencie transportu zbiorowego, ale również towarów. Prym wiodą floty na sprężony gaz ziemny, które są o wiele bardziej ekologiczne od dieseli. Sprawdzają się w logistyce średniego zasięgu, zwłaszcza w dużych ośrodkach miejskich, które borykają się z problemem smogu.

Szereg koncernów motoryzacyjnych przygotowuje się także do wypuszczenia na rynek samochodów dostawczych wyposażonych w napęd elektryczny. Przykładem jest amerykańska Tesla, która w październiku zamierza zaprezentować napędzaną prądem ciężarówkę, która przejedzie do 480 km na jednym ładowaniu. Daimler w 2016 r. pokazał elektryczny samochód ciężarowy Mercedesa, który ma dysponować zasięgiem 200 km. Plany obejmują ponadto wprowadzenie na rynek zelektryfikowanych wersji Mercedesów Sprinter oraz Vito. Ford zaprezentował niedawno prototyp Transita w wersji plug-in hybrid. Seryjna produkcja modelu rozpocznie się w 2019 r. Na rynkowy debiut oczekują także inne elektryczne modele dostawcze m. in. Volkswagen e-Crafter oraz Renault Master Z.E.

- Rozwój rynku niskoemisyjnych pojazdów dostawczych związany jest jednak nie tylko z działaniem koncernów motoryzacyjnych, ale i potrzeb firm transportowych, które są coraz bardziej eko -  mówi w rozmowie z MarketNews24 Maciej Mazur z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Przykładem jest polska firma No Limit, lider niskoemisyjnej logistyki, która już od 2016 r. realizuje dystrybucję towarów za pomocą pojazdów zasilanych CNG, głównie w dużych aglomeracjach miejskich, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie. W przypadku niektórych klientów, udział dostaw w oparciu o paliwa alternatywne, osiągną już 20 procent. Warto zaznaczyć, że to dziesiątki tysięcy takich eko-dostaw. Flota z logo „No Limit eko logistyka”, w przyszłym roku ma liczyć kilkanaście samochodów dostawczych napędzanych CNG. Firma analizuje także poszerzenie swojej floty o samochody zasilane LNG i pojazdy w pełni elektryczne. Polska firma wyróżnia się na tle międzynarodowych gigantów logistycznych operujących w Polsce. Większość z nich tylko deklaruje zainteresowanie pojazdami niskoemisyjnymi, w tym elektrycznymi. DHL poinformował Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL, że na razie bada możliwość wykorzystania w pracy kurierskiej samochodu napędzanego prądem i planuje testy takiego rozwiązania. Globalnie wygląda to trochę lepiej. W zeszłym roku, pojazdy niskoemisyjne stanowiły ok. 19% floty UPS.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl