Jakie samochody przestaliśmy chętnie kupować?
W 2015 r. w Polsce zarejestrowano 355 tys. nowych aut
W 2015 r. w Polsce zarejestrowano 355 tys. nowych aut. To oznacza wzrost o ponad 8 proc., jednak trzy segmenty odnotowały stagnację, a dwa duży spadek. Jakie samochody przestaliśmy chętnie kupować?
Stagnacja lub dotyczy samochodów klasy A i F, w których liderami są modele Volkswagen Up i Mercedes Benz klasa S. Niewielki spadek rejestracji dotyczy małych/średnich SUVów i crossoverów, gdzie liderem pozostaje BMW X5. Znaczący spadek dotyczy jedynie dużych MPV (regres o 18 proc.) i kombivanów (-12 proc.).
Wysoki wzrost sprzedaży w 2015 r. zawdzięczamy popularności samochodów klasy B, klasy C oraz małych/średnich SUVów i crossoverów. - Te klasy, to 70 proc. nowych rejestracji w Polsce - mówi w rozmowie z MarketNews24 partner w firmie doradczej KPMG, Mirosław Michna (KPMG wspólnie z Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego przygotowała w tym miesiącu raport o sytuacji w tej branży).
Jak można wyjaśnić te wzrosty bądź spadki zainteresowania? - To firmy są nabywcami największej ilośći aut w Polsce, udostępniają je do celów służbowych i prywatnych swoim pracownikom, wyjaśnia Mirosław Michna. Ze strony firm najmniejsze miejskie auta (segment A) i auta luksusowe (segment F) cieszą się najmniejszym zainteresowaniem.