Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Jakie samochody przestaliśmy chętnie kupować?

pobierz video
19.02.2016

W 2015 r. w Polsce zarejestrowano 355 tys. nowych aut

W 2015 r. w Polsce zarejestrowano 355 tys. nowych aut.  To oznacza wzrost o ponad 8 proc., jednak trzy segmenty odnotowały stagnację, a dwa duży spadek. Jakie samochody przestaliśmy chętnie kupować?

Stagnacja lub dotyczy samochodów klasy A i F, w których liderami są modele Volkswagen Up i Mercedes Benz klasa S. Niewielki spadek rejestracji dotyczy małych/średnich SUVów i crossoverów, gdzie liderem pozostaje BMW X5. Znaczący spadek dotyczy jedynie dużych MPV (regres o 18 proc.) i kombivanów (-12 proc.).

Wysoki wzrost sprzedaży w 2015 r. zawdzięczamy popularności samochodów klasy B, klasy C oraz małych/średnich SUVów i crossoverów. - Te klasy, to 70 proc. nowych rejestracji w Polsce - mówi w rozmowie z MarketNews24 partner w firmie doradczej KPMG, Mirosław Michna (KPMG wspólnie z Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego przygotowała w tym miesiącu raport o sytuacji w tej branży).

Jak można wyjaśnić te wzrosty bądź spadki zainteresowania? - To firmy są nabywcami największej ilośći aut w Polsce, udostępniają je do celów służbowych i prywatnych swoim pracownikom, wyjaśnia Mirosław Michna. Ze strony firm najmniejsze miejskie auta (segment A) i auta luksusowe (segment F) cieszą się najmniejszym zainteresowaniem.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl