Na upadłość konsumencką częściej decydują się kobiety niż mężczyźni
Na ogłoszenie niewypłacalności częściej decydują się kobiety. W 2016 roku na ogłoszenie upadłości konsumenckiej zdecydowało się 2416 kobiet, wobec 1872 mężczyzn.
Na ogłoszenie niewypłacalności częściej decydują się kobiety. W 2016 r. na ogłoszenie upadłości konsumenckiej zdecydowało się 2416 kobiet, wobec 1872 mężczyzn.
W 2016 r. upadłość ogłosiło 2416 kobiet, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego stanowi to wzrost o 82 proc. W 2015 r. sądy ogłosiły upadłość wobec 1321 kobiet. W przypadku mężczyzn w 2016 roku na ogłoszenie bankructwa zdecydowało się 1872 panów, wobec 985 rok wcześniej, co stanowi wzrost o 90 proc.
- Kobiety częściej decydują się na ogłoszenie upadłości. To efekt cech kobiet, które dążą to szybszego rozwiązania własnych problemów. Nie unikają trudnych decyzji, i nie mają kłopotu z tym aby trudne decyzje podejmować. Nie chowają głowy w piasek. Częściej interesują się możliwością rozwiązania problemu - mówi w rozmowie z MarketNews24 Tomasz Starzyk z Bisnode Polska.