Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Niepewna sytuacja wśród producentów na rynku słodyczy

pobierz video
02.03.2016

- Spożycie słodyczy, czyli produktów, które nie są pierwszej potrzeby, jest mocno skorelowany ze wzrostem PKB.  U nas PKB rośnie, ale nie na tyle, żebyśmy aż tak dynamicznie zwiększali naszą konsumpcję – mówi w rozmowie

Im społeczeństwo zamożniejsze, tym więcej wydaje na konsumpcje. Im jesteśmy bogatsi, tym więcej konsumujemy produktów, które nie są pierwszej potrzeby. Ta prosta zależność oddaje bardzo dobrze relacje panujące na rynku słodyczy, który w Polsce jest niezwykle konkurencyjny.  Żaden z głównych graczy nie może być pewien swojej pozycji, a różnice są niewielkie.   

- Spożycie słodyczy, czyli produktów, które nie są pierwszej potrzeby, jest mocno skorelowany ze wzrostem PKB.  U nas PKB rośnie, ale nie na tyle, żebyśmy aż tak dynamicznie zwiększali naszą konsumpcję – mówi w rozmowie z MarketNews24 Maciej Herma, dyrektor sprzedaży i marketingu LOTTE Wedel Sp. z o.o.

Dodatkowo polscy konsumenci stają się coraz bardziej świadomi i wymagający, co dość mocno komplikuje walkę o rynek, bo  sprzedaż w niektórych branżach zwyczajnie nie rosną. Nasze nawyki, to dla branży słodyczy prawdziwe wyzwanie.

Teoretycznie branży sprzyjać powinien słabszy złoty, który jest korzystny dla eksporterów. Jednak dla Wedla, to zaledwie 10 proc. przychodów. Zysk wynikający z osłabienia polskiej waluty nie jest aż tak istotny.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl