Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Planowany termin wprowadzenia „pakietu przewozowego” zagraża uczciwym przedsiębiorcom

pobierz video
06.02.2017

 -Mając na uwadze, że kary mogą dojść nawet do 46 proc. wartości przewożonego towaru, nowe regulacje, przynajmniej w zakresie karania, powinny obowiązywać nie wcześniej niż od 1 lipca bieżącego roku - mówi w rozmowie z MarketNews24 Krz

7 lutego w czasie wspólnego posiedzenia Komisji Finansów Publicznych i Komisji Infrastruktury odbędzie się pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, tzw. pakietu przewozowego. 

Projekt choć długo wyczekiwany budzi swoją obecną formą zastrzeżenia ekspertów. Obok luk dotyczących nieobjęcia nową ustawą obrotu produktami, znajdującymi się w procedurze zawieszonego poboru podatku akcyzowego czy tranzytu towarów przez teren kraju najwięcej niepokoju budzi planowany termin wejścia w życie nowych regulacji. 

Tempo prac nad projektem ustawy uniemożliwiło skonsultowanie praktycznych rozwiązań z firmami z branży, które nie będą miały szansy na prawidłowe przystosowanie organizacyjne i informatyczne do nowych wymogów prawa. Tymczasem  na przedsiębiorców mają być nakładane bardzo wysokie kary, wynikające m.in z nieistotnych omyłek pisarskich. 

 -Mając na uwadze, że kary mogą dojść nawet do 46 proc. wartości przewożonego towaru, nowe regulacje, przynajmniej w zakresie karania, powinny obowiązywać nie wcześniej niż od 1 lipca bieżącego roku - mówi w rozmowie z MarketNews24 Krzysztof Rutkowski, radca prawny, doradca podatkowy w kancelarii prawniczej KDCP.

Nowe obowiązki mają objąć wszystkich przedsiębiorców związanych z transportem towarów wrażliwych (paliwa, skażony alkohol, susz tytoniowy). Projekt ustawy wydaje się być nieproporcjonalny w zakresie obowiązków wobec możliwych do osiągnięcia celów, przy czym jest to już trzeci pakiet regulacji wymierzony w szarą i czarną strefę, który w największym stopniu dotyka nie przestępców, a rzetelnych uczestników rynku. 

Uwagi do ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów zgłosiła już Polska Izba Paliw Płynnych, przesyłając do Parlamentarzystów i rządu list, w którym podkreśla, że niektóre zapisy projektu ustawy w żaden sposób nie prowadzą do uszczelnienia systemu podatkowego, a wręcz stwarzają nowe możliwości podmiotom funkcjonującym w ramach szarej i czarnej strefy. 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl