Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Polska mapa przedsiębiorczości

pobierz video
19.02.2016

Mikroprzedsiębiorstwa najbardziej aktywne są w Wielkopolsce i miastach, które są dużymi ośrodkami akademickimi

Mikroprzedsiębiorstwa najbardziej aktywne są w Wielkopolsce i miastach, które są dużymi ośrodkami akademickimi. Najsłabiej wypada ta część Polski, która uznawana jest za konserwatywną. Aspekty kulturowe są więc bardzo istotne.

Liczba mikroprzedsiębiorstw w przeliczeniu na 1 000 mieszkańców jest największa w tych województwach, które kulturowo można uznawać za hedonistyczne, to wynika z nowej nauki, jaką są finanse kulturowe. W ten sposób można tłumaczyć rozwój najmniejszych firm w Wielkopolsce. Warszawa i Wrocław, to silne ośrodki akademickie, a z tym związane jest tak liczne powstawanie startapów.

Odwrotnie jest w województwach, uznawanych za konserwatywne. Tym można tłumaczyć małą liczbę mikroprzedsiębiorstw w południowo-wschodniej Polsce. - Podobnie wygląda rozkład ukredytowienia - mówi w rozmowie z MarketNews24 główny analityk Biura Informacji Kredytowej, Waldemar Rogowski. I dodaje, że interpretacja tych zjawisk, choć często wyjaśniana jest jako konsekwencje dawnego podziału na zabory, to jednak pokazuje, że istotniejsze są współczesne wzorce kulturowe.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl