Polska startupowym garażem Europy
Zagraniczni inwestorzy przyjechali do Warszawy, żeby przyjrzeć się najciekawszym polskim startupom wyróżnionym przez Prezydenta. - Polskie specjalizacje, czyli branże najbardziej popularne wśród naszych startupów to internet rzeczy
Zagraniczni inwestorzy przyjechali do Warszawy, żeby przyjrzeć się najciekawszym polskim startupom wyróżnionym przez Prezydenta. - Polskie specjalizacje, czyli branże najbardziej popularne wśród naszych startupów to internet rzeczy, big data, analityka, life science – wskazuje Julia Krysztofiak-Szopa, prezes fundacji Startup Poland.
- Chcemy otworzyć polskie startupy na myślenie globalne – mówi w rozmowie z MarketNews24 Julia Krysztofiak-Szopa, prezes fundacji Startup Poland. – Według raportu Startup Poland polskie startupy tylko w 50 proc. eksportują. To znaczy, że 50 proc. radzi sobie świetnia na rynkach zagranicznych, ale druga połowa nie może przekroczyć mentalnej bariery i nie sięga po zagranicznego klienta, a rynki zagraniczne są dużo większe niż rynek rodzimy – dodaje.
Żeby to zmienić, tegoroczna edycja Startupów w Pałacu odbyła się pod hasłem „global”. To wydarzenie organizowane wspólnie przez Prezydenta oraz fundację Startup Poland. W tym roku zostali na nie zaproszeni również goście z zagranicy, w tym fundusze venture capital, które być może zainteresują się polskimi pomysłami.
- Polskie specjalizacje, czyli branże najbardziej popularne wśród naszych startupów to internet rzeczy, big data, analityka, life science – wskazuje Julia Krysztofiak-Szopa.