Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Polski potentat finansowy nie będzie kupował kolejnych banków

pobierz video
11.01.2018

Grupa PZU SA w najbliższych trzech latach nie będzie kupować nowych firm, chyba że trafiłyby się wyjątkowe okazje. Potentat z branży już nie tylko ubezpieczeniowej, ale także bankowej, chce przeznaczać nawet 80 proc. zysku skonsolidowanego na dywidendę

Grupa PZU SA w najbliższych trzech latach nie będzie kupować nowych firm, chyba że trafiłyby się wyjątkowe okazje. Potentat z branży już nie tylko ubezpieczeniowej, ale także bankowej, chce przeznaczać nawet 80 proc. zysku skonsolidowanego na dywidendę, przez najbliższe trzy lata koncentrując się na osiągnięciu efektów synergii po przejęciu dwóch banków.

W 2017 r. PZU SA kupił Pekao SA, a wcześniej Alior Bank SA, było to więc mocne wejście w bankowość. Poprzednie duże przejęcie to było kupno Link 4 w 2014 r., a więc firmy z branży ubezpieczeniowej.

- Po mocnych zakupach w 2017 r. następuje ich konsolidacja i na tym powinniśmy się skoncentrować, aby osiągnąć efekty synergii - mówi Tomasz Kulik, członek zarządu PZU SA. - Dzisiaj nasza nadwyżka kapitałowa po przejęciu dwóch banków jest dużo szczuplejsza więc apetyt na kapitałochłonne inwestycje jest ograniczony.

Grupa PZU przyjęła właśnie nową strategię rozwoju na najbliższe trzy lata. Spółka nie zmienia swej polityki dywidendowej. Na dywidendę chce przeznaczać 50-80 proc. skonsolidowanego zysku. Tym bardziej możliwości kupowania kolejnych firm są więc mało prawdopodobne.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl