Prawie połowa klientów ma niemiłe doświadczenia związane z zakupami w sieci
Niemiłe doświadczenia związane z zakupami w internecie ma blisko połowa konsumentów (45 proc.) - wynika z badania Kantar Public, przygotowanego na zlecenie Trusted Shops
Niemiłe doświadczenia związane z zakupami w internecie ma blisko połowa konsumentów (45 proc.) - wynika z badania Kantar Public, przygotowanego na zlecenie Trusted Shops. Aż 17 proc. użytkowników zbyt długo czekało na zamówiony towar (w 2016 roku – 16 proc.), 15 proc. otrzymało inny produkt niż zamówiony (10 proc. w 2016 r.), a 12 proc. miało problemy ze skontaktowaniem się ze sprzedawcą (9 proc. w 2016 r.). Ponad jedna dziesiąta (11 proc.) internautów otrzymała uszkodzony towar (9 proc. w 2016 roku). Z kolei w przypadku 7 proc. badanych towar nigdy nie dotarł na podany adres, a pieniędzy nie udało się odzyskać. Kolejne 4 proc. badanych przyznało, że miało trudności ze zwrotem towaru i odzyskaniem pieniędzy. Oznacza to, że co dziesiąty badany klient e-sklepów w ogóle nie dostał zamówionych przedmiotów, stracił wpłacone pieniądze lub miał kłopot z ich zwrotem.